Casa de marcat sau POS-ul - care solutie este ideala pentru afacerea ta?

Echipamentele fiscale sunt o componentă esențială pentru multe tipuri de afaceri, astfel că este indicat să îți lărgești sfera de opțiuni. „Casă de marcat ori POS?” este una dintre întrebările principale pe care și le pun antreprenorii aflați la început de drum ori cei care vor să treacă la alt nivel. 

Înainte de a lua această decizie importantă pentru business-ul tău, trebuie să cunoști în detaliu caracteristicile și avantajele celor două echipamente. 

Casa de marcat versus POS – caracteristici și avantaje

Casa de marcat este unul dintre cele mai utilizate echipamente fiscale pentru înregistrarea vânzărilor efectuate. Este un aparat ușor de întreținut fiindcă nu necesită actualizări dese. În plus, perioada de învățare pentru utilizare este scurtă pentru că nu implică un proces complex.

De regulă, casele de marcat sunt de dimensiuni mici, astfel că se pot adapta la orice tip de spațiu. Mai mult de atât, pe piață există și modele portabile ideale pentru domenii de activitate precum: curierat, ridesharing, transport rutier de persoane, dar și magazine mici și saloane de întreținere corporală. Acestea nu ocupă mult spațiu, sunt ușor de manipulat, facilitând mult sarcinile zilnice ale angajaților. 

Unul dintre cele mai importante beneficii ale casei de marcat este costul de achiziție redus. În comparație cu un POS ori o imprimantă fiscală, casa de marcat este mai ieftină, astfel că îți poți orienta bugetul și către alte zone ale afacerii. Pe măsură ce business-ul tău se dezvoltă, poți să investești într-un model mai modern la care se poate atașa sertar de bani, cititor de coduri de bare și alte accesorii fiscale. În prezent, există o gamă variată de case de marcat atât tip desktop, cât și portabile, cu posibilitate de conexiune prin Bluetooth la device-uri mobile, fiind compatibile atât cu echipamente ce folosesc sistem de operare iOS, dar și sistem Android sau Windows CE.

Danubius Exm, în colaborare cu Datecs, va lansa anul acesta prima casă de marcat cu POS bancar fiscal integrat – BlueCash-50. Din luna septembrie produsul va fi disponibil pentru operatorii economici din România, principalii beneficiari fiind restaurantele, livratorii şi afacerile de retail. Modelul BlueCash-50 include casă de marcat, terminal de plată cu cardul şi cash, smartphone, imprimantă şi cititor de coduri de bare. 

POS-ul permite o tranzacționare rapidă, ceea ce reprezintă un motiv de bucurie pentru clienți fiindcă timpul lor de așteptare este redus. Acest echipament fiscal mai oferă și alte avantaje importante pentru antreprenori: monitorizează inventarele, furnizează rapoarte amănunțite permițând exportarea acestora către programele de contabilitate utilizate și ajută în procesul de gestionare a clienților. Acestea sunt funcțiile de bază, însă POS-ul poate fi adaptat după nevoile afacerii. 

În comparație cu casa de marcat clasică, acest tip de echipament poate să îndeplinească multe funcții utile pentru afacerea ta. 

Citește și: Tipuri de case de marcat în funcție de business – Recomandări de echipamente

Casa de marcat sau POS: criterii după care să te ghidezi 

Casa de marcat sau POS? Dacă îți este greu să iei o decizie, ghidează-te după nevoile și dimensiunea business-ului tău. Domeniul de activitate și nivelul la care te afli în prezent sunt două elemente importante care te vor ajuta să îți dai seama ce aparat fiscal este mai potrivit pentru afacerea ta. Dar nu neglija nici ritmul în care vrei să te dezvolți, ci fă o investiție inteligentă din timp.

Ia în considerare numărul de tranzacții zilnic, capacitatea de stocare a datelor în format electronic, caracteristicile de securitate, dar și diverse funcții suplimentare care ți-ar putea fi de folos în activitatea firmei. Chiar dacă managerul afacerii trebuie să facă alegerea, totuși nu ezita să discuți și cu restul angajaților implicați direct. Este bine să știi din timp dacă mai există și alte caracteristici ale aparatelor fiscale care le-ar putea ușura munca salariaților.  

Și bugetul este un criteriu care va cântări mult în balanța „casa de marcat sau POS”, dar nu pune pe plan secund calitatea și funcțiile suplimentare care te pot ajuta să îți duci business-ul la alt nivel. 

Casa de marcat este o bună opțiune, mai ales variantele portabile care vin la pachet cu extra beneficii, însă în prezent tot mai multe firme iau în considerare să treacă la modele mai performante care răspund nevoii urgente de digitalizare. Vremurile se schimbă, competiția devine tot mai acerbă, astfel că nu îți permiți ca firma ta să rămână în spatele altora. 

POS bancar in folosinta GRATUITAPOS bancar in folosinta GRATUITABluePad-55 BluePad-5000 Daca te numeri printre clientii fideli Datecs – adica folosesti casa de marcat Datecs de cel putin 3 ani – si iti doresti si tu optiunea acceptarii platii cu cardul, dar nu ai posibilitatea achizitionarii unui echipament, venim in intampinarea ta cu o noua solutie: BP 5000 si BP 55. De ce sa alegi POS bancar Datecs? Poti accepta orice forma de plata moderna Previi eroarea umana si frauda - conectezi POS-ul la casa de marcat si primesti direct un singur bon (FISCAL si ...
Ce este si ce face un terminal POS - Ghid de alegere a celei mai bune solutiiCe este si ce face un terminal POS - Ghid de alegere a celei mai bune solutiiÎn planul oricărui business, fie că este la început ori în plină ascensiune, alegerea echipamentelor fiscale este o etapă importantă. Plățile cu cardul prin terminal POS nu mai reprezintă de mulți ani o noutate în comerț, o nișă care se află într-o continuă dezvoltare. Utilizarea POS-ului nu este doar un pas modern pentru dezvoltarea afacerii, ci și o măsură obligatorie reglementată prin lege. Mai exact, este vorba despre Legea 209/2016, cunoscuta ...
Contabilitate si raportare financiara - care sunt standardele internationale si de ce trebuie sa tii cont ca antreprenorContabilitate si raportare financiara - care sunt standardele internationale si de ce trebuie sa tii cont ca antreprenorSocietățile comerciale listate la bursă sunt obligate să adopte standardele internaționale de raportare financiară (IFRS), după cum stabilește Ordinul nr. 881/2012 al Ministerului Finanțelor Publice. De atunci până în prezent au apărut mai multe noutăți în legislația IFRS care pot pune în dificultate și un specialist cu experiență, dacă nu este bine informat. Trecerea la aceste standarde implică schimbări importante în sistemul financiar de ...
Danubius Exim
Suport Service: 0212006000
Datecs.ro - Magazin echipamente fiscale
© Copyright Datecs.ro 2024. Toate drepturile rezervate. Operator de date cu caracter personal atestat de ANSPDCP, sub numarul 16326