Ce este si ce face un terminal POS - Ghid de alegere a celei mai bune solutii

În planul oricărui business, fie că este la început ori în plină ascensiune, alegerea echipamentelor fiscale este o etapă importantă. Plățile cu cardul prin terminal POS nu mai reprezintă de mulți ani o noutate în comerț, o nișă care se află într-o continuă dezvoltare. 

Utilizarea POS-ului nu este doar un pas modern pentru dezvoltarea afacerii, ci și o măsură obligatorie reglementată prin lege. Mai exact, este vorba despre Legea 209/2016, cunoscuta și ca „legea cash-back”, care a intrat în vigoare de la 1 ianuarie 2017. Actul normativ stabilește că „Persoanele juridice care desfăşoară activităţi de comerţ cu amănuntul şi care realizează anual o cifră de afaceri mai mare de 10.000 de euro în echivalent lei au obligaţia să accepte ca mijloc de plată şi cardurile de debit şi cardurile de credit." Printre categoriile care trebuie să pună la dispoziție sisteme POS se află: vânzătorii ambulanți, magazinele alimentare și nealimentare, firmele care oferă servicii de livrare la domiciliu, companiile de curierat și magazinele online. De asemenea, legea mai prevede că și „instituţiile publice care încasează impozite, taxe, amenzi, dobânzi, penalităţi de întârziere, penalităţi şi alte obligaţii de plată au obligaţia să accepte încasări şi prin intermediul cardurilor de debit şi al cardurilor de credit.”

Citește ce este, mai exact, și ce face un terminal POS, dar și câteva sfaturi care te vor ajuta să faci cea mai bună alegere pentru afacerea ta. 


Ce este POS? 

POS-ul (Point-of-Sale) este un dispozitiv electronic care preia, stochează și transmite informații despre plata prin card. Acest terminal permite, într-un mediu securizat, citirea informațiilor de pe banda magnetică şi/sau microprocesorul încorporat în cardul bancar. 

Un terminal POS nu înseamnă doar un simplu echipament fiscal, ci și software-ul utilizat pentru tranzacțiile bancare. Pe scurt, dispozitivul este amplasat la comercianți și conectat la bancă prin telefon ori tabletă, asigurând astfel transferul de bani din contul cumpărătorului în cel al vânzătorului. 

Pentru obținerea unui POS, firma depune o cerere la banca parteneră. De instalarea echipamentelor necesare, serviciile de instruire și suportul tehnic se ocupă banca.  Băncile pot percepe diferite comisioane de administrare, astfel că este recomandat să soliciți informații de la mai multe instituții pentru a-ți forma o idee cât mai clară. 


 Utilizarea unui POS – care sunt beneficiile? 

Printre cele mai importante beneficii pe care le oferă utilizarea unui POS se află tranzacționarea rapidă, timpul redus de așteptare la plata produselor și opțiunile de plată extinse. Clientul poate plăti cu telefonul mobil (modelele cu capacitate NFC) sau cu smartwatch-ul. Astfel diminuezi și simplifici costurile legate de manevrarea numerarului. 

În funcție de software-ul instalat, comercianții se mai pot bucura și de facilități precum: gestionarea inventarului, rapoarte de vânzări, informații despre stoc, instrumente de procesare a plăților și managementul clienților. Mai mult de atât, prin intermediul unui terminal POS se poate ține și evidența angajaților pentru a vedea care dintre aceștia fac cele mai multe încasări. Prin intermediul aplicației, se pot verifica tranzacțiile făcute de fiecare angajat, operațiunile de anulare și altele. 

Unele modele de POS-uri permit automatizarea a diverse operațiuni comerciale: rapoarte de inventar, achiziții, cheltuieli, rapoarte de contabilitate. Toate aceste funcții reprezintă un plus în administrarea afacerii, de la timpul câștigat până la reducerea stresului și eliminare erorilor umane. 

Terminalul POS: cum alegi echipamentul potrivit? 

Domeniul de activitate și complexitatea afacerii sunt elementele-cheie după care este indicat să te ghidezi atunci când alegi POS-ul. Dar ia în calcul și planurile de viitor și ritmul de dezvoltare a business-ului, altfel poți face investiții greșite. 

Numărul de tranzacții pe zi, capacitatea de stocare a datelor în format electronic, caracteristicile de securitate sunt criterii importante de diferențiere. Cercetează cu atenție și funcțiile suplimentare ale mai multor modele. Dacă consideri că unele dintre acestea ți-ar putea fi de folos ori ți-ar ușura activitatea comercială, atunci nu sta pe gânduri. Orice soluție care îți poate mări plaja de clienți și valoarea cumpărăturilor merită pusă în practică. POS-ul poate fi adaptat după nevoile business-ului tău. 

Dacă ești în căutarea unui aparat fiscal care să nu impună modificări majore în activitate, echipamentul BlueCash-50 este cea mai bună alegere. Danubius Exim, în colaborare cu Datecs, lansează anul acesta prima casă de marcat cu POS bancar fiscal integrat – BlueCash-50, principalii beneficiari fiind restaurantele, livratorii şi afacerile de retail. Modelul BlueCash-50 include casă de marcat, terminal de plată cu cardul şi cash, smartphone, imprimantă și cititor de coduri de bare. Noul produs are cameră frontală integrată și camera pe spate cu dublă funcție - cititor cod de bare și cameră. Casa de marcat cu POS integrat este pregătită și pentru conectarea cu sistemul informatic MF - ANAF, la fel ca toate aparatele de marcat electronice fiscale Datecs. 

Digitalizarea plăților ar putea face ca plata cash să nu mai reziste multă vreme. Tot mai multe business-uri aleg utilizarea POS-urilor, iar cumpărătorii folosesc tot mai des cardul ori tehnologia NFC. Tu ești pregătit să treci la următorul nivel? 

Contabilitate si raportare financiara - care sunt standardele internationale si de ce trebuie sa tii cont ca antreprenorContabilitate si raportare financiara - care sunt standardele internationale si de ce trebuie sa tii cont ca antreprenorSocietățile comerciale listate la bursă sunt obligate să adopte standardele internaționale de raportare financiară (IFRS), după cum stabilește Ordinul nr. 881/2012 al Ministerului Finanțelor Publice. De atunci până în prezent au apărut mai multe noutăți în legislația IFRS care pot pune în dificultate și un specialist cu experiență, dacă nu este bine informat. Trecerea la aceste standarde implică schimbări importante în sistemul financiar de ...
Amenzile si alte consecinte asociate neconectarii caselor de marcat la ANAF la timpAmenzile si alte consecinte asociate neconectarii caselor de marcat la ANAF la timpLegiuitorii nu mai sunt dispuși să amâne termenul pentru conectarea caselor de marcat la serverul Agenției Naționale de Administrare Fiscală. Data limită pentru operatorii economici încadrați în categoria marilor contribuabili a expirat la finalul lunii iunie 2021, iar cel pentru IMM-uri (întreprinderile mici și mijlocii) se apropie cu pași repezi – 30 noiembrie 2021. Firmele care nu respectă termenele de conectare vor suporta consecințe majore, amenzile ...
 Ai nevoie de o casa de marcat noua? Trebuie sa stii aceste 6 lucruri Ai nevoie de o casa de marcat noua? Trebuie sa stii aceste 6 lucruriAi început căutările pentru o nouă casă de marcat și nu știi care este modelul potrivit? Diversitatea de aparate fiscale electronice de pe piață te poate pune în dificultate, de aceea este important să studiezi atent domeniul și să stabilești de la început câteva criterii de selecție. Ca să te asiguri că achiziționezi modelul potrivit pentru firma ta, citește următoarele sfaturi. 1. Asigură-te că modelul ales este acreditat de ANAF Operatorii economici ...
Danubius Exim
Suport Service: 021/200 6000
Datecs.ro - Magazin echipamente fiscale
© Copyright Datecs.ro 2022. Toate drepturile rezervate. Operator de date cu caracter personal atestat de ANSPDCP, sub numarul 16326