In orice business din domeniul retail accentul cade pe interactiunea directa dintre comerciant si consumatorul final. Astfel, toate elementele care faciliteaza aceasta legatura trebuie sa ii ofere clientului o experienta placuta de cumparare. In aceasta ordine de idei, echipamentele fiscale utilizate intr-un business din retail sunt o componenta importanta a acestei interactiuni, ele oferind in plus si alte beneficii atat pentru consumatori cat si pentru retaileri.
Afla care sunt cele mai importante 5 echipamente fiscale pentru o afacere din sfera comertului cu amanuntul!
Niciun business din retail nu poate functiona legal fara o casa de marcat. Cu ajutorul unei case de marcat cu jurnal electronic toate tranzactiile efectuate sunt inregistrate si stocate in memoria dispozitivului. De asemenea, raportul Z este tiparit automat la finalul zilei, alaturi de copiile tuturor bonurilor emise. Folosind o casa de marcat performanta, munca angajatilor este eficientizata, tranzactiile sunt securizate, iar clientii vor astepta mai putin pentru a plati produsele achizitionate.
O alta componenta fiscala extrem de utila pentru orice retailer este aparatura de tip Point-of-Sale. Un sistem POS ofera mai multe facilitati, de care beneficiaza pe de-o parte clientii, care au posibilitatea de a plati cu cardul, deci mult mai comod, dar si casierii care vor economisi timp deoarece nu vor avea de manipulat numerar.
Sertarul de bani se foloseste pentru organizarea si pastrarea incasarilor si a registrelor. Acesta este prevazut cu un despartitor care faciliteaza separarea banilor in functie de valoarea lor, lucru care eficientizeaza operatiuni precum incasarea sau schimbarea banilor si oferirea restului. Utilizarea unui sertar cu bani se face prin intermediul unor sowft-uri dedicate si este o metoda de a securiza numerarul, astfel ca banii pot fi accesati doar daca se inregistreaza actiunea pentru care este deschis sertarul (incasare, rest etc).
Imprimantele fiscale prezinta functionalitati in plus fata de casele de marcat. Astfel, acestea sunt aparaturi ideale pentru introducerea si stocarea denumirilor lungi de produse, pentru retinerea unui numar mai mare de cote TVA, permitand totodata multiple modalitati de plata. O imprimanta fiscala poate fi utilizata insa doar prin intermediul unei aplicatii software.
Cititoarele de coduri de bare sunt alte accesorii indispensabile in retailing. Acestea se utilizeaza impreuna cu casa de marcat sau cu echipmanete mobil, dovedindu-se foarte utile pentru realizarea unui inventar rapid, dar si a check-out-ului. In functie de nevoile business-ului, exista mai multe tipuri de cititoare de coduri de bare: fixe, mobile, cu fir sau wireless, laser ori CCD.
Datecs.ro pune la dispozitie foarte multe tipuri de echipamente fiscale de ultima generatie, care pot fi utilizate in restaurante, hypermaketuri si supermarketuri, saloane de infrumusetare dar si in alte tipuri de business-uri retail.