Statusul casei de marcat: top modificari ce trebuie raportate la ANAF

Statusul casei de marcat: top modificari ce trebuie raportate la ANAF

 

Casele de marcat sunt echipamente fiscale indispensabile pentru desfasurarea activitatilor comericale in conditiile legii. In plus, acestea asigura eficienta tranzactiilor, ofera suport in evidenta stocurilor si securizeaza fluxul de numerar.

Potrivit noilor reglementari, s-a impus utilizarea caselor de marcat cu jurnal electronic, care transmite automat toate operatiunile inregistrate catre serverele ANAF-ului. In plus, exista anumite modificari in statusul casei de marcat care trebuie comunicate de catre detinatorii acestora.

Top 6 modificari ale statusului casei de marcat care trebuie raportate la ANAF

Una dintre cele mai importante reglementari legislative din domeniul fiscal prevede ca, in cazul in care starea unui aparat fiscal se schimba, modificarile trebuie anuntata la ANAF. Care sunt cele mai importante schimbari in statusul casei de marcat care necesita a fi comunicate autoritatii fiscale?

  • 1. Furtul/ dispariția aparatului fiscal;
  • 2. Distrugerea casei de marcat;
  • 3. Instrainarea aparatului fiscal;
  • 4. Inchiderea punctului de lucru;
  • 5. Schimbarea locului de utilizare a echipamentului între punctele de lucru ale aceluiași operator economic;
  • 6. Incetarea activitatii economice prin urmatoarele proceduri: lichidare, dizolvare, fuziune, diviziunea operatorilor

Care este termenul limita pentru declararea modificarilor?

Transmiterea catre ANAF a oricarei dintre modicarile mentionate anterior se face in termen de maximum 5 zile.
Procedura se realizeaza prin completarea formularului F4105. Dupa completare, acesta se va depune online in format PDF. Atasat acestuia se pot regasi fisierele XML sau documente probatoare.

Modificari ulterioare in sistemul casei de marcat

In anumite cazuri (adica la schimbarea punctului de lucru in care se foloseste aparatul, a adresei sediului sau a antetului de pe bonurile fiscale), se impune efectuarea anumitor modificari in sistemul casei de marcat.
Operatorii economici pot beneficia de acest serviciu gratuit, daca acest lucru se stipuleaza in contractul cu furnizorul casei de marcat. In caz contrar, modificarile necesare se vor realiza contra cost.

Servicii oferite de Datecs

Datecs este cel mai mare producator de echipamente fiscale din Europa, fiind un brand prezent la nivel global, in toate statele care au legislatie fiscala. Pe langa varietatea de aparatura si accesorii fiscale de ultima generatie, Datecs iti pune la dispozitie si o paleta vasta de servicii.
In cadrul Datecs exista un centru de suport dedicat clientilor, unde poti apela pentru orice tip de problema intampinata in utilizarea echipamentelor fiscale.

Mai mult decat atat, pentru a oferi o experienta placuta si complexa, Datecs a introdus facilitatea de a opta pentru service specializat case de marcat. Astfel, printre serviciile oferite se numara cele dedicate inregistrarii caselor de marcat, interventiilor de orice natura in ceea ce priveste buna functionare a echipamentelor fiscale si posibilitatea achizitionarii contractelor de service.

Case de marcat cu jurnal electronic - amenzi uriase pentru nerespectarea obligației de a folosi noile case de marcatCase de marcat cu jurnal electronic - amenzi uriase pentru nerespectarea obligației de a folosi noile case de marcatObligația firmelor de a avea noile case de marcat cu jurnal electronic este impusă de către Ministerul Finanțelor printr-o Ordonanță de Guvern, iar nerespectarea acesteia ar putea fi sancționată cu amenzi usturătoare, de până la 10.000 de lei. Nerespectarea acestei obligații se afla sub Legea prevenirii, înainte de ultimele modificări aduse de către guvernanți, astfel încât comercianții puteau primi un simplu avertisment la vizita inspectorilor Antifraudă ...
Cat dureaza fiscalizarea casei de marcat?Cat dureaza fiscalizarea casei de marcat?Pentru a putea realiza fiscalizarea unei case de marcat, va trebui să întocmiți un dosar cu mai multe acte, pentru a obține cererea de înregistrare de la ANAF (Agenția Națională de Administrare Fiscală). Pentru depunerea dosarului, e necesară prezentarea fizică la sediul autorității a unuia dintre administratorii companiei, un asociat sau un delegat cu procură notarială. Acte necesare pentru predarea dosarului la ANAF Dosarul care trebuie depus la sediul ANAF din ...
Descarcarea jurnalului electronic din casa de marcat: ghid utilDescarcarea jurnalului electronic din casa de marcat: ghid utilPotrivit celor mai recente reglementari fiscale, operatorii care utilizeaza case de marcat cu jurnal electronic au obligatia de a transmite lunar autoritatii fiscale fisierele care cuprind istoricul inregistrarilor din aparat. Astfel, pana la data de 20 ale fiecarei luni, utilizatorii acestor echipamente fiscale trebuie sa raporteze datele lunii anterioare; printre informatiile ce necesita a fi comunicate se numara rapoartele zilnice de inchidere, datele din bonul fiscal si altele, toate ...
Danubius Exim
Suport Service: 021/200 6000
Datecs.ro - Magazin echipamente fiscale
© Copyright Datecs.ro 2019. Toate drepturile rezervate. Operator de date cu caracter personal atestat de ANSPDCP, sub numarul 16326