Statusul casei de marcat: top modificari ce trebuie raportate la ANAF

Casele de marcat sunt echipamente fiscale indispensabile pentru desfasurarea activitatilor comericale in conditiile legii. In plus, acestea asigura eficienta tranzactiilor, ofera suport in evidenta stocurilor si securizeaza fluxul de numerar.

Potrivit noilor reglementari, s-a impus utilizarea caselor de marcat cu jurnal electronic, care transmite automat toate operatiunile inregistrate catre serverele ANAF-ului. In plus, exista anumite modificari in statusul casei de marcat care trebuie comunicate de catre detinatorii acestora.

Top 6 modificari ale statusului casei de marcat care trebuie raportate la ANAF

Una dintre cele mai importante reglementari legislative din domeniul fiscal prevede ca, in cazul in care starea unui aparat fiscal se schimba, modificarile trebuie anuntata la ANAF. Care sunt cele mai importante schimbari in statusul casei de marcat care necesita a fi comunicate autoritatii fiscale?

  • 1. Furtul/ dispariția aparatului fiscal;
  • 2. Distrugerea casei de marcat;
  • 3. Instrainarea aparatului fiscal;
  • 4. Inchiderea punctului de lucru;
  • 5. Schimbarea locului de utilizare a echipamentului între punctele de lucru ale aceluiași operator economic;
  • 6. Incetarea activitatii economice prin urmatoarele proceduri: lichidare, dizolvare, fuziune, diviziunea operatorilor

Care este termenul limita pentru declararea modificarilor?

Transmiterea catre ANAF a oricarei dintre modicarile mentionate anterior se face in termen de maximum 5 zile.
Procedura se realizeaza prin completarea formularului F4105. Dupa completare, acesta se va depune online in format PDF. Atasat acestuia se pot regasi fisierele XML sau documente probatoare.

Modificari ulterioare in sistemul casei de marcat

In anumite cazuri (adica la schimbarea punctului de lucru in care se foloseste aparatul, a adresei sediului sau a antetului de pe bonurile fiscale), se impune efectuarea anumitor modificari in sistemul casei de marcat.
Operatorii economici pot beneficia de acest serviciu gratuit, daca acest lucru se stipuleaza in contractul cu furnizorul casei de marcat. In caz contrar, modificarile necesare se vor realiza contra cost.

Servicii oferite de Datecs

Datecs este cel mai mare producator de echipamente fiscale din Europa, fiind un brand prezent la nivel global, in toate statele care au legislatie fiscala. Pe langa varietatea de aparatura si accesorii fiscale de ultima generatie, Datecs iti pune la dispozitie si o paleta vasta de servicii.
In cadrul Datecs exista un centru de suport dedicat clientilor, unde poti apela pentru orice tip de problema intampinata in utilizarea echipamentelor fiscale.

Mai mult decat atat, pentru a oferi o experienta placuta si complexa, Datecs a introdus facilitatea de a opta pentru service specializat case de marcat. Astfel, printre serviciile oferite se numara cele dedicate inregistrarii caselor de marcat, interventiilor de orice natura in ceea ce priveste buna functionare a echipamentelor fiscale si posibilitatea achizitionarii contractelor de service.

Decont 300 sau decont de TVA - ce trebuie sa stii in 2021Decont 300 sau decont de TVA - ce trebuie sa stii in 2021Declarația 300, cunoscută pe scena fiscală și ca decont 300 sau decont de TVA, se află în topul formularelor obligatorii în relația cu Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF). Începând cu anul 2019, acesta se transmite numai prin mijloace electronice de transmitere la distanță. În această primăvară, Fiscul a adus noi modificări Declarației 300, care au fost oficializate prin Ordinul nr. 632/2021(Monitorul Oficial nr. 464 din 4 mai 2021). ...
TOP 5 cele mai folosite operatiuni pe casa de marcatTOP 5 cele mai folosite operatiuni pe casa de marcatCasa de marcat nu mai este de ceva vreme doar un simplu instrument de efectuat calcule și încasat. Grație tendințelor tehnologice care au avut un impact major și în sfera fiscală, asistăm la transformări care până recent păreau aproape imposibile. În prezent, aceste aparate fiscale au integrate multe funcții care ușurează considerabil activitatea operatorilor economici. Iată care sunt cele mai utilizate operațiuni pe casa de marcat și la ce sunt acestea ...
Scurt ghid de documente contabile și fiscale pentru antreprenorii din retailScurt ghid de documente contabile și fiscale pentru antreprenorii din retailDacă ai pornit recent pe calea antreprenoriatului în retail ori ai această intenție în viitorul apropiat, trebuie să iei în calcul și documentele contabile și fiscale ale afacerii tale. Indiferent de mărimea și specificul firmei, legea te obligă să ai un contabil intern (angajat) ori extern. Contabilul te va informa încă de la primele întâlniri care sunt documentele contabile și fiscale de care are nevoie, dar și alte informații asemănătoare. ...
Danubius Exim
Suport Service: 021/200 6000
Datecs.ro - Magazin echipamente fiscale
© Copyright Datecs.ro 2021. Toate drepturile rezervate. Operator de date cu caracter personal atestat de ANSPDCP, sub numarul 16326