Statusul casei de marcat: top modificari ce trebuie raportate la ANAF

Casele de marcat sunt echipamente fiscale indispensabile pentru desfasurarea activitatilor comericale in conditiile legii. In plus, acestea asigura eficienta tranzactiilor, ofera suport in evidenta stocurilor si securizeaza fluxul de numerar.

Potrivit noilor reglementari, s-a impus utilizarea caselor de marcat cu jurnal electronic, care transmite automat toate operatiunile inregistrate catre serverele ANAF-ului. In plus, exista anumite modificari in statusul casei de marcat care trebuie comunicate de catre detinatorii acestora.

Top 6 modificari ale statusului casei de marcat care trebuie raportate la ANAF

Una dintre cele mai importante reglementari legislative din domeniul fiscal prevede ca, in cazul in care starea unui aparat fiscal se schimba, modificarile trebuie anuntata la ANAF. Care sunt cele mai importante schimbari in statusul casei de marcat care necesita a fi comunicate autoritatii fiscale?

  • 1. Furtul/ dispariția aparatului fiscal;
  • 2. Distrugerea casei de marcat;
  • 3. Instrainarea aparatului fiscal;
  • 4. Inchiderea punctului de lucru;
  • 5. Schimbarea locului de utilizare a echipamentului între punctele de lucru ale aceluiași operator economic;
  • 6. Incetarea activitatii economice prin urmatoarele proceduri: lichidare, dizolvare, fuziune, diviziunea operatorilor

Care este termenul limita pentru declararea modificarilor?

Transmiterea catre ANAF a oricarei dintre modicarile mentionate anterior se face in termen de maximum 5 zile.
Procedura se realizeaza prin completarea formularului F4105. Dupa completare, acesta se va depune online in format PDF. Atasat acestuia se pot regasi fisierele XML sau documente probatoare.

Modificari ulterioare in sistemul casei de marcat

In anumite cazuri (adica la schimbarea punctului de lucru in care se foloseste aparatul, a adresei sediului sau a antetului de pe bonurile fiscale), se impune efectuarea anumitor modificari in sistemul casei de marcat.
Operatorii economici pot beneficia de acest serviciu gratuit, daca acest lucru se stipuleaza in contractul cu furnizorul casei de marcat. In caz contrar, modificarile necesare se vor realiza contra cost.

Servicii oferite de Datecs

Datecs este cel mai mare producator de echipamente fiscale din Europa, fiind un brand prezent la nivel global, in toate statele care au legislatie fiscala. Pe langa varietatea de aparatura si accesorii fiscale de ultima generatie, Datecs iti pune la dispozitie si o paleta vasta de servicii.
In cadrul Datecs exista un centru de suport dedicat clientilor, unde poti apela pentru orice tip de problema intampinata in utilizarea echipamentelor fiscale.

Mai mult decat atat, pentru a oferi o experienta placuta si complexa, Datecs a introdus facilitatea de a opta pentru service specializat case de marcat. Astfel, printre serviciile oferite se numara cele dedicate inregistrarii caselor de marcat, interventiilor de orice natura in ceea ce priveste buna functionare a echipamentelor fiscale si posibilitatea achizitionarii contractelor de service.

POS bancar in folosinta GRATUITAPOS bancar in folosinta GRATUITABluePad-55 BluePad-5000 Daca te numeri printre clientii fideli Datecs – adica folosesti casa de marcat Datecs de cel putin 3 ani – si iti doresti si tu optiunea acceptarii platii cu cardul, dar nu ai posibilitatea achizitionarii unui echipament, venim in intampinarea ta cu o noua solutie: BP 5000 si BP 55. De ce sa alegi POS bancar Datecs? Poti accepta orice forma de plata moderna Previi eroarea umana si frauda - conectezi POS-ul la casa de marcat si primesti direct un singur bon (FISCAL si ...
Ce este si ce face un terminal POS - Ghid de alegere a celei mai bune solutiiCe este si ce face un terminal POS - Ghid de alegere a celei mai bune solutiiÎn planul oricărui business, fie că este la început ori în plină ascensiune, alegerea echipamentelor fiscale este o etapă importantă. Plățile cu cardul prin terminal POS nu mai reprezintă de mulți ani o noutate în comerț, o nișă care se află într-o continuă dezvoltare. Utilizarea POS-ului nu este doar un pas modern pentru dezvoltarea afacerii, ci și o măsură obligatorie reglementată prin lege. Mai exact, este vorba despre Legea 209/2016, cunoscuta ...
Contabilitate si raportare financiara - care sunt standardele internationale si de ce trebuie sa tii cont ca antreprenorContabilitate si raportare financiara - care sunt standardele internationale si de ce trebuie sa tii cont ca antreprenorSocietățile comerciale listate la bursă sunt obligate să adopte standardele internaționale de raportare financiară (IFRS), după cum stabilește Ordinul nr. 881/2012 al Ministerului Finanțelor Publice. De atunci până în prezent au apărut mai multe noutăți în legislația IFRS care pot pune în dificultate și un specialist cu experiență, dacă nu este bine informat. Trecerea la aceste standarde implică schimbări importante în sistemul financiar de ...
Danubius Exim
Suport Service: 0212006000
Datecs.ro - Magazin echipamente fiscale
© Copyright Datecs.ro 2024. Toate drepturile rezervate. Operator de date cu caracter personal atestat de ANSPDCP, sub numarul 16326