Schimbarea caselor de marcat

Va prezentam cele mai recente informatii privind schimbarea caselor de marcat astfel incat sa fiti la curent cu legislatia in vigoare.

Noile termene de implementare a ordonantei 91/2014 sunt:

  • Conectarea caselor de marcat electronice fiscale la sistemul informatic national de supraveghere si monitorizare se aproba prin Ordin al presedintelui ANAF pana la 1 februarie 2018;
  • Avizele privind distributia AMEF isi mentin valabilitatea pana la data expirarii, dar nu mai tarziu de 1 ianuarie 2017;
  • Se interzice comercializarea AMEF definite la art. 3 alin. (1)  dupa data de 1 ianuarie 2017;
  • Incepand cu 1 octombrie 2016 Comisia autorizeaza numai distribuitori pentru AMEF definite la art. 3 alin. (2) din OUG 28/1999;
  • Incepand cu 1 ianuarie 2017 se interzice comercializarea AMEF definite la art. 3 alin (1) din OUG 28/1999;

Schimbarea caselor de marcat se va realiza conform urmatorului calendar:

  • Incepand cu 1 aprilie 2017, marii contribuabili au obligatia de a utiliza numai AMEF definite la art. 3 alin. (2) din OUG 28/1999;
  • Incepand cu 1 iulie 2017, contribuabilii mijlocii au obligatia de a utiliza numai AMEF definite la art. 3 alin. (2) din OUG 28/1999;
  • Incepand cu 1 noiembrie 2017, contribuabilii mici au obligatia de a utiliza numai AMEF definite la art. 3 alin. (2) din OUG 28/1999;
  • Utilizatorii de AMEF definite la art. 3 alin (1 ) din OUG 28/1999 pot comercializa aparatele scoase din uz catre distribuitorii autorizati sau catre operatorii economici implicati direct in colectarea, tratarea, reciclarea, valorificarea si eliminarea nepoluanta a DEEE;
  • Ordinul comun al ministrului finantelor publice si al ministrului comunicatiilor se aproba pana la data de 30 iunie 2016;
  • Dispozitiile pentru emitere al avizului tehnic favorabil prevazute la art. 5 alin(10) din OUG 28/1999 cu modificarile si completarile ulterioare, se aplica incepand cu data de 30 iunie 2016;
  • Pentru AMEF definite la art. 3 alin (1) din OUG 28/1999, avizul tehnic favorabil se elibereaza in conformitate cu prevederile Normelor metodologice aprobate prin H.G 479/2003;
  • Informatiile continute in registrul prevazut la art.3-1 alin. (1) din OUG 28/1999, precum si metodologia si procedura de inregistrare a acestora se aproba prin ordin al presedintelui ANAF, pana la data de 30 iunie 2016;
  • Normele metodologice pentru aplicarea OUG 28/1999 se vor modifica in mod corespunzator pana la data de 30 iunie 2016.
Decont 300 sau decont de TVA - ce trebuie sa stii in 2021Decont 300 sau decont de TVA - ce trebuie sa stii in 2021Declarația 300, cunoscută pe scena fiscală și ca decont 300 sau decont de TVA, se află în topul formularelor obligatorii în relația cu Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF). Începând cu anul 2019, acesta se transmite numai prin mijloace electronice de transmitere la distanță. În această primăvară, Fiscul a adus noi modificări Declarației 300, care au fost oficializate prin Ordinul nr. 632/2021(Monitorul Oficial nr. 464 din 4 mai 2021). ...
TOP 5 cele mai folosite operatiuni pe casa de marcatTOP 5 cele mai folosite operatiuni pe casa de marcatCasa de marcat nu mai este de ceva vreme doar un simplu instrument de efectuat calcule și încasat. Grație tendințelor tehnologice care au avut un impact major și în sfera fiscală, asistăm la transformări care până recent păreau aproape imposibile. În prezent, aceste aparate fiscale au integrate multe funcții care ușurează considerabil activitatea operatorilor economici. Iată care sunt cele mai utilizate operațiuni pe casa de marcat și la ce sunt acestea ...
Scurt ghid de documente contabile și fiscale pentru antreprenorii din retailScurt ghid de documente contabile și fiscale pentru antreprenorii din retailDacă ai pornit recent pe calea antreprenoriatului în retail ori ai această intenție în viitorul apropiat, trebuie să iei în calcul și documentele contabile și fiscale ale afacerii tale. Indiferent de mărimea și specificul firmei, legea te obligă să ai un contabil intern (angajat) ori extern. Contabilul te va informa încă de la primele întâlniri care sunt documentele contabile și fiscale de care are nevoie, dar și alte informații asemănătoare. ...
Danubius Exim
Suport Service: 021/200 6000
Datecs.ro - Magazin echipamente fiscale
© Copyright Datecs.ro 2021. Toate drepturile rezervate. Operator de date cu caracter personal atestat de ANSPDCP, sub numarul 16326