Perioada de pandemie nu trebuie privită doar cu ochi critici din cauza provocărilor generate, ci merită să ne concentrăm și pe oportunitățile reale de afaceri în 2021. Unele firme au profitat deja de acestea și și-au schimbat obiectul de activitate ori au dat startul unei digitalizări intense.
Fie că ești un antreprenor aflat la început de drum, fie că deja conduci o afacere de mai mult timp, te invităm să descoperi trendurile pieței. Există cinci direcții moderne pentru dezvoltare care te vor ajuta să ții pasul cu companiile de succes.
Deși a fost inițial asociat cu industria de gaming, conceptul de realitate virtuală (VR) este din ce în ce mai utilizat în e-commerce. În anii trecuți era prezentat timid la evenimentele din industria locală de tech, însă acum începe să prindă contur. Noua tehnologie sprijină antreprenorii curajoși în afaceri și îi ajută să fie cu un pas înaintea celorlalți. Aceștia au oportunitatea de a interacționa cu clienții la un alt nivel și de a-i convinge să ofere un feedback direct. În timp ce clienții au ocazia să testeze produsele și serviciile unui brand și să le observe astfel potențialul.
Tot mai multe companii de peste hotare se întrec în a găsi noi metode pentru a-și face cunoscute serviciile și produsele, acum când mulți clienți evită cumpărăturile în magazinele fizice. Tehnologii precum realitatea virtuală, realitate augmentată și realitatea mixtă vor transforma modul în care afacerile își vor oferi serviciile, sunt de părere editorii forbes.com.
În topul trendurilor în afaceri 2021 se află și automatizarea proceselor. Soluţiile software de business oferă o mulțime de avantaje mediului de afaceri, precum: reducerea costului de operare, simplificarea proceselor operaționale (reduc sarcinile repetitive, previn eventuale greșeli, etc) și gestionarea operațiunilor financiare, contabile și de vânzări.
În funcție de domeniul în care activează, de buget și de necesități, firmele pot opta pentru diferite soluții cum ar fi:
Ebriza – un software de Cloud POS si eCommerce dezvoltat pentru companiile mici și mijlocii din domeniul Horeca, Retail sau Servicii.
BinaSmartBusiness – o platformă IT revoluționară pe piața de retail din România. Aceasta facilitează gestiunea afacerii atât pentru antreprenor, care va avea acces de oriunde la încasări, plăți, inventar, stocuri, raporte de performanță, dar și pentru casier care va folosi o interfață intuitivă de vânzări.
Sistemul ERP Mago – este proiectat pentru a menține redus costul total de gestionare, prin susținerea diferitelor tehnologii de baze de date și sisteme de operare, cu o deschidere către cloud.
Comunicarea și prezența autentică pe conturile de social media au făcut cu adevărat diferența în această perioadă. Mulți antreprenori au ieșit din zona de confort și au început să își cucerească audiența și pe alte platforme în afară de Facebook. Poate că aceasta este cea mai cunoscută în prezent, însă canalele de comunicare s-au diversificat și ar fi păcat să nu fie explorate și alte căi importante precum Instagram, Youtube, Linkedin și chiar TikTok. Asigură-te că oferi constant conținut de calitate și că potențialii clienți te pot contacta cu ușurință ori pot accesa site-ul fără probleme.
Oamenii au nevoie de conținut real, de postări cu care să se identifice, așa că, în locul video-urilor și imaginilor cu note impersonale, alege materiale calitative, care chiar să transmită ceva util. Dacă nu știi exact de unde să începi, află că o metodă eficientă sunt micro-influencerii. Aceștia au în jur de 25.000 de urmăritori și activează, de regulă, pe o singură nișă. „Faptul că au mai puțini urmăritori înseamnă că au mai mult timp și energie pentru a răspunde mesajelor și a discuta despre produse.”, spune specialistul Neil Patel, care încurajează antreprenorii să profite de acest trend de marketing înainte ca competiția să înceapă să exploreze această strategie.
În ultimele luni a început să se contureze tot mai puternic o nouă categorie de angajați – nomazii digitali, oameni care călătoresc și lucrează în același timp. Până să își pună pandemia amprenta pe piața muncii, doar unii freelanceri și antreprenori optau pentru acest stil de viață. Acum antreprenorii trebuie să ia în calcul că acest fenomen se va extinde în viitor tot mai mult.
Noul trend reprezintă o oportunitate de a angaja personal pe baza abilităților și a experienței, și nu pe locație. Dacă acesta se pliază pe planul tău de afaceri în 2021, nu ezita să adopți noua direcție de pe piața muncii.
Facebook și Instagram au dezvoltat noi instrumente de vânzare care permit utilizatorilor să facă shopping direct din newsfeed. Astfel produsele sunt la îndemâna clienților și le simplifică mult procesul de shopping. Postările permit etichetarea produselor și oferă informații despre preț și denumire. Printr-un simplu click, utilizatorii sunt redirecționați pe platforma retailerului pentru a finaliza achiziția. Noile metode vor juca un rol esențial în procesul de vânzare de acum încolo.
În ultimul an, fiecare lider a fost nevoit să reflecte asupra business-ului pe care îl are și să găsească un nou model de prezentare și noi forme de a interacționa cu clienții. Dacă te afli printre antreprenorii care încă nu au testat aceste direcții de dezvoltare, este un bun moment să le cunoști beneficiile.