ANAF a creat posibilitatea operatorilor economici de a depune, prin intermediul Spatiului Privat Virtual, documentele aferente procesului de solicitare si atribuire a numarului unic de identificare a aparatelor de marcat electronice fiscale.
Astfel, prin intermediul Spatiului Privat Virtual, utilizatorii aparatelor de marcat electronice fiscale pot depune "Cererea de atribuire a numarului de ordine din Registrul de evidenta a aparatelor de marcat electronice fiscale instalate in judet/municipiul Bucuresti sau a numarului unic de identificare din aplicatia informatica a Agentiei Nationale de Administrare Fiscala" - Formular C 801 si pot primi "Certificatul de atribuire a numarului unic de identificare a aparatelor de marcat electronice fiscale".
Formularul C 801 este disponibil pe site-ul www.anaf.ro la rubrica Servicii Online - Declaratii Electronice. Informatii despre completarea si transmiterea cererii, respectiv documentele care trebuie atasate, se regasesc in Ghidul publicat pe site-ul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, in cadrul sectiunii Servicii Online/"Aparate de marcat electronice fiscale (case de marcat)" sau pot fi obtinute telefonic, apeland Serviciul central de asistenta mtelefonica a contribuabililor - Call-center la nr. de telefon (+4).031.403.91.60.
Agentia Nationala de Administrare Fiscala a intreprins toate demersurile pentru a facilita operatorilor economici obtinerea numarului unic de identificare a caselor de marcat si le recomanda acestora sa solicite certificatele prin intermediul Spatiului Privat Virtual. Totodata, ANAF sfatuieste contribuabilii sa depuna formularul C 801 din timp, pentru a evita aglomerarea din ultimele zile.
Pentru nedotarea cu aparatele de marcat definite la art. 3 alin (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999, ANAF va aplica sanctiuni contribuabililor mari si mijlocii, incepand cu data de 1 septembrie, si contribuabililor mici, incepand cu 1 noiembrie a.c.
Puteti consulta comunicatul ANAF si in format PDF.