Importanta unei case de marcat performanta sau de ce sa investesti intr-un echipament fiscal premium!

Procurarea logisticii necesare pentru afacerea ta include, de asemenea, si achizitionarea echipamentelor fiscale. Pentru business-urile care presupun comercializarea produselor si serviciilor direct catre populatie, este instituita obligativitatea utilizarii aparatelor de marcat, categorie din care fac parte si casele de marcat – bineinteles, cu exceptiile prevazute de lege. Importanta acestora este majora, mai ales daca ne raportam la beneficiile pe care le ofera utilizarea unor case de marcat performante.

Casele de marcat moderne, mai mult decat simple instrumente de calcul

Actualele case de marcat sunt realizate conform noilor prevederi legislative introduse prin H.G. 804/2017, prevederi care au avut ca rezultat crearea unor echipamente cu o tehnologie care sa se adapteze tendintelor unui sistem fiscal modern, debirocratizat, eficient.
Elementele de noutate au drept consecinta crearea posibilitatii pentru utilizatorii de case de marcat de a transmite informatiile fiscale privind operatiunile realizate cu o casa de marcat direct catre ANAF.

Desigur, desi casele de marcat din noua generatie ofera posibilitatea transmiterii datelor, utilizatorii trebuie sa mai astepte si finalizarea proceselor operationale de catre autoritatile fiscale, abia la acel moment existand intreaga infrastructura necesara realizarii transferului informatiilor.  

Casele de marcat moderne detin  functii menite atat sa asigure conformitatea cu cerinta legala, cat si controlul managementului asupra vanzarilor.. Prin intermediul softurilor integrate in modelele de case de marcat premium, managerii pot introduce metode alternative de plata, pe care sa le puna la dispozitia clientilor.

Concret, se pot accepta la plata diverse metode care inlocuiesc cu succes numerarul: cupoanele valorice, tichetele de masa, vouchere si alte instrumente de promovare valorice, carduri bancare, aplicatii de plata instalate pe mobil, etc.. Pentru a beneficia de aceasta flexibilitate, sunt doua conditii de indeplinit: aplicatia casei de marcat sa permita inregistrarea corecta a metodelor de plata si, din punct de vedere, constructiv sa se poata integra cu aparatul de autentificare a instrumentului de plata – POS bancar, scanner barcode sau QR, cititor NFC sau Bluetooth. O functionalitate tot mai cautata si recent introdusa prin legislatie este cea de eliberare avans numerar catre clientii utilizatori de carduri. Este foarte important ca aceasta operatiune sa fie corect inregistrata in registrii casei de marcat.

Cat control iti aduce o casa de marcat?

 Casele de marcat ofera posibilitatea de a fi utilizate impreuna cu diferite accesorii, cum ar fi setarele de bani. In acest mod, numerarul poate fi stocat in conditii sigure. Folosirea unei case de marcat cu sertar pentru bani reprezinta, in acelasi timp si o modalitate facila de a organiza bancnotele, voucherele de reducere, tichetele de cumparaturi si alte elemente necesare desfasurarii tranzactiilor, cum ar fi stampilele. Casa de marcat integrata cu sertarul de numerar permite deschiderea acestuia doar la inchiderea unui bon fiscal. Aplicatia casei de marcat trebuie sa va “spuna” in orice moment cuantumul sumei in numerar disponibila in sertar. Daca privim prin prisma faptului ca acestea permit foarte multe operatiuni, cum ar fi aplicarea reducerilor sau majorarilor pe un produs sau pe un grup de produse, anularea selectiva a unor produse inregistrate in bon, compensari de avans, introducere CIF client, introducere numar si data factura – iata, devine foarte important ca toate aceste operatiuni sa fie controlate printr-o configurare corecta si prin elaborarea de rapoarte concludente. Pe de alta parte, in discutia despre securizarea operatiunilor trebuie sa vorbim si despre obligativitatea legala de a utiliza aparate de marcat dotate cu jurnal electronic, . Ce au in plus aceste aparate? Softuri dedicate pentru transmiterea raportului Z si a tuturor tranzactiilor efectuate catre serverele ANAF. Aceasta reprezinta o masura legislativa care are rolul de a minimiza frauda fiscala. Pentru comercianti este foarte important ca noua casa de marcat achizitionata sa permita o extragere facila a datelor de raportat, atat prin operarea directa a aparatului fiscal cat si prin utilizarea unor utilitare dedicate de la un PC conectat cu aparatul fiscal.

Iar daca vorbim de utilitare software, ideal ar fi sa aveti la dispozitie instrumente pentru administrarea bazei de date de articole. 

Decont 300 sau decont de TVA - ce trebuie sa stii in 2021Decont 300 sau decont de TVA - ce trebuie sa stii in 2021Declarația 300, cunoscută pe scena fiscală și ca decont 300 sau decont de TVA, se află în topul formularelor obligatorii în relația cu Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF). Începând cu anul 2019, acesta se transmite numai prin mijloace electronice de transmitere la distanță. În această primăvară, Fiscul a adus noi modificări Declarației 300, care au fost oficializate prin Ordinul nr. 632/2021(Monitorul Oficial nr. 464 din 4 mai 2021). ...
TOP 5 cele mai folosite operatiuni pe casa de marcatTOP 5 cele mai folosite operatiuni pe casa de marcatCasa de marcat nu mai este de ceva vreme doar un simplu instrument de efectuat calcule și încasat. Grație tendințelor tehnologice care au avut un impact major și în sfera fiscală, asistăm la transformări care până recent păreau aproape imposibile. În prezent, aceste aparate fiscale au integrate multe funcții care ușurează considerabil activitatea operatorilor economici. Iată care sunt cele mai utilizate operațiuni pe casa de marcat și la ce sunt acestea ...
Scurt ghid de documente contabile și fiscale pentru antreprenorii din retailScurt ghid de documente contabile și fiscale pentru antreprenorii din retailDacă ai pornit recent pe calea antreprenoriatului în retail ori ai această intenție în viitorul apropiat, trebuie să iei în calcul și documentele contabile și fiscale ale afacerii tale. Indiferent de mărimea și specificul firmei, legea te obligă să ai un contabil intern (angajat) ori extern. Contabilul te va informa încă de la primele întâlniri care sunt documentele contabile și fiscale de care are nevoie, dar și alte informații asemănătoare. ...
Danubius Exim
Suport Service: 021/200 6000
Datecs.ro - Magazin echipamente fiscale
© Copyright Datecs.ro 2021. Toate drepturile rezervate. Operator de date cu caracter personal atestat de ANSPDCP, sub numarul 16326