Defectiuni la casa de marcat? Vezi ce trebuie sa faci!

casa-de-marcat-WP-500

Ca orice alt echipament  electronic, si casa de marcat se poate defecta la un moment dat. Aceste defectiuni pot fi urmarile mai multor factori cu privire la care nu vom intra in detalii in acest articol. Iti vom spune, insa, ceea ce trebuie sa faci daca esti un utilizator de casa de marcat al carui echipament s-a defectat.

1. Semnaleaza unitatii de service cu care ai incheiat contract defecțiunea casei de marcat

Primul demers pe care trebuie să-l faci atunci când observi nereguli în ceea ce privește funcționarea unei case de marcat este sa semnalezi acest lucru unitatii de service cu care ai incheiat contract de service. Legislatia in vigoare prevede ca fiecare utilizator de casa de marcat trebuie sa incheie un contract de service cu o unitate acreditata pentru service pe respectivul model de casa de marcat. Tot conform prevederilor legale, utilizatorului casei de marcat ii revine si responsabilitatea de a nota in cartea de interventii a casei de marcat data si ora notificarii defectiunii fie catre unitatea de service, fie catre distribuitorul autorizat din a carui retea face parte si unitatea de service.

Nu astepta! Comunica cu tehnicianul acreditat ori de cate ori ai suspiciuni despre functionarea defectuasa a casei tale de marcat. Este important de retinut faptul ca utilizatorul trebuie sa notifice unitatea de service prin modalitatile de comunicare agreate prin contractul de service si apoi sa pastreze dovada notificarii – astfel incat sa aiba mijloacele de proba a indeplinirii obligatiei sale daca primeste un control al organelor fiscale in perioada in care nu functioneaza casa de marcat.

Cum reducem timpul de nefunctionare al casei de marcat? La alegerea casei de marcat trebuie sa avem in vedere mai multe criterii. Printre acestea sunt si cele legate de diagnosticare. Alege o casa de marcat care iti permite sa efectuezi teste de functionare a principalelor elemente constructive. Astfel, cele mai multe dintre defectiuni pot fi constatate chiar de tine si comunicate tehnicianului de service.

Noteaza codurile de eroare afisate de aparat si retine operatiunea in timpul careia a survenit eroarea.

Alege un model pentru care distribuitorul autorizat iti poate pune la dispozitie mai multe firme de service in zona in care iti desfasori activitatea. Astfel, ai posibilitatea sa schimbi firma de service daca esti nemultumit de serviciile furnizate.

2. Asigura-te ca detii documentele care trebuie utilizate in situatia defectarii casei de marcat

Orice casa de marcat achiziționată de la dealerii autorizați este însoțită de mai multe documente, printre care Cartea de intervenții și Registrul special.

Pentru a iti explica simplu si la obiect importanta legala a Cartii de interventii a casei de marcat, iti spunem ca aceasta este echivalentul cartii de identitate cu care te identifici.

Cartea de interventii contine informatii privind modelul casei de marcat, seria acesteia, identificarea distribuitorului autorizat al respectivului model si a unitatii de service, identificarea utilizatorului si locul instalarii casei, si, bineinteles, fiecare operatiune/interventie de service efectuata de tehnicienii acreditati pentru service – inclusiv datele de identificare ale tehnicianului care a realizat fiecare operatiune. Asadar. Cartea de interventii este o brosura care contine intreg istoricul casei de marcat si ale carei forma si continut sunt prestabilite prin lege.

Registrul special este un element indispensabil pentru orice utilizator de casa de marcat care își dorește să nu producă nicio abatere de la legislația ce reglementează acest sector.

Astfel, pentru a nu pune utilizatorul in situatia incetarii activitatii pana la remedierea defectiunii casei de marcat si punerea ei in functiune, legea prevede ca operatiunile efectuate in perioada in care casa de marcat nu este functionala se noteaza in acest registru. Forma si continutul lui sunt elemente prestabilite, precum in cazul cartii de interventii.

Prin urmare, Registrul special are paginile numerotate, este sigilat si stampilat de catre organul fiscal la care se depun declaratiile fiscale, cu precizarea numarului de pagini continut de acesta si este prezentat de catre utilizator pentru vizare la organul fiscal in a carui raza teritoriala a fost instalata casa de marcat, inainte de inceperea activitatii.

Ambele documente se prezinta organelor fiscale de control si sunt atat de importante incat in situatia in care se deterioreaza/sunt pierdute, utilizatorul casei de marcat trebuie sa anunte organul fiscal in scris, apoi sa procedeze la reconstituirea acestora pe propria raspundere si conform datelor inscrise in memoria fiscala.

3. Solicita informatii privind reparatia casei de marcat doar de la profesionistii acreditati

Diagnoza casei de marcat si interventia in vederea punerii acesteia in functiune sunt operatiuni permise doar profesionistilor, respectiv unitatii de service cu care ai incheiat contract sau distribuitorului autorizat titular al autorizatiei de vanzare si service.

Astfel, doar personalul acestor profesionisti poate indeparta sigiliile aplicate pe casa de marcat si poate interveni in sensul repararii casei. Dupa evaluarea starii echipamentului, tehnicianul de service va comunica motivul defectiunii si va propune efectuarea reparatiei, comunicandu-va costurile implicate – pentru situatia in care echipamentul nu se mai afla in garantie.

In termen de maxim 72 de ore, casa d-voastra va fi, din nou, functionala si veti putea continua nestanjeniti desfasurarea activitatii.

Nu in ultimul rand, iti reamintim faptul poti achizitiona case de marcat doar de la distribuitorii autorizati conform legii sau de la unitatile de vanzare acreditate ale distribuitorilor.

In situatia in care este nevoie să cumperi o casă de marcat, poți alege una dintre cele comercializate de noi si care sunt disponibile pe site-ul nostru. Suntem reprezentanti oficiali ai Datecs in Romania, de mai bine de 20 de ani. Deținem un portofoliu variat, din care fac parte atat case de marcat, dar si imprimante fiscale, sisteme POS, cititoare de coduri de bare, precum și accesoriile necesare acestor dispozitive (role termice, sertare de bani, software-uri).

Totodata, precizam ca poti opta pentru achizitionare de la una dintre unitatile noastre acreditate pentru comercializate si a caror lista este disponibila spre consultare inclusiv pe site-ul Ministerului de Finante.

Danubius Exim
Suport Service: 021/200 6000
Datecs.ro - Magazin echipamente fiscale
A.N.P.C.Politica de confidentialitateTermeni si conditiiHarta siteContact
© Copyright Datecs.ro 2018. Toate drepturile rezervate. Operator de date cu caracter personal atestat de ANSPDCP, sub numarul 16326