Cum ajuta codurile si cititoarele de coduri de bare o afacere

Cititorul/scannerul de cod de bare este un instrument tot mai cunoscut în domeniul comerțului în ultimii ani. De la nivelul de "moft” a devenit o necesitate pentru tot mai multe afaceri din nenumărate domenii. În supermarketuri și hipermarketuri este cel mai des întâlnit, însă și-a dovedit eficiența și în firme de curierat, depozite, birouri, librării, biblioteci și chiar în aeroport. 

Dacă iei în considerare să achiziționezi un cititor sau scanner de cod de bare pentru afacerea ta, citește mai multe informații despre beneficiile pe care le oferă acest instrument. 

Cum funcționează un cititor de coduri de bare? 

Pentru început, este important să afli ce este, mai exact, un cititor de coduri de bare și cum funcționează acesta. Cititorul de coduri de bare este un dispozitiv specializat care interpretează codul de pe ambalajul ori eticheta produselor scanate. Acesta funcționează pe bază de semnal luminos (raze laser), iar după citirea codului respectiv, pe ecranul unui computer vor apărea informații importante despre produs – denumire, preț, gramaj, origine. 

Codurile au aspectul unui șir de bare negre de diverse grosimi și spații albe, dar cuprind și un set de caractere numerice. Bineînțeles, pentru interpretarea acestor date, scannerul de coduri de bare trebuie să fie conectat la sistemul informatic al afacerii. Aceste echipamente se împart în două mari tipuri: cititoare de coduri de bare cu fir și cititoare de coduri de bare mobile, fiecare cu caracteristicile și beneficiile lui. Înainte de achiziționarea unui model, fiecare firmă trebuie să își cunoască, în detaliu, nevoile. 

Principalele beneficii ale unui scanner de cod de bare

Cititoarele de coduri de bare oferă numeroase avantaje unei afaceri, indiferent de domeniul în care activează. 

Este un instrument versatil

Versatilitatea este una dintre principalele caracteristici ale unui scanner de bare. Acesta poate fi utilizat într-o mulțime de situații – de la identificarea produselor până la citirea unor cupoane de reduceri ale clienților. Dacă business-ul tău are o activitate vastă, cu siguranță acest instrument va reprezenta o investiție care merită fiindcă va ușura mult activitatea angajaților și va sprijini o mai bună gestionare a sarcinilor. 

Scurtează timpul petrecut la casa de marcat

Tastarea prețurilor la casa de marcat a devenit o activitate din ce în ce mai evitată în ultimii ani, având în vedere că fiecare minut contează în stilul de viață modern. Folosirea unui cititor de coduri de bare scurtează timpul petrecut la casele de marcat, sprijinind servirea rapidă a clienților. Înlocuirea aparatelor fiscale vechi cu echipamente mai performante reprezintă un pilon de bază pentru o afacere care își dorește să prospere. 

Este util în realizarea inventarului

Realizarea inventarului este o activitate obositoare pentru angajații care lucrează în comerț. Aceștia trebuie să petreacă ore întregi pentru a monitoriza stocurile și a verificare produsele vândute. De regulă, trebuie implicată o echipă întreagă în această operațiune, iar erorile umane cu greu pot fi evitate. Cititorul de coduri este un aliat de nădejde și în acest caz. Este suficient ca fiecare cod de bare să fie adăugat în sistemul magazinului, iar la verificare va fi recunoscut de scanner. Astfel vor fi evitate situații legate de stocurile reduse, vor fi diminuate pierderile și va fi eliminat riscul unor greșeli umane. 

Facilitează activitatea privind modificarea prețurilor

Etichetele cu preț nu mai trebuie îndepărtate de pe produse dacă pe ambalajul acestora sunt lipite coduri de bare. Angajații nu mai sunt nevoiți să facă schimbările la raft, luând fiecare produs în parte. Este suficient ca modificările respective să fie operate în baza de date, iar la scanarea produsului va fi afișat automat noul preț de vânzare. 

Facilitează procesul de facturare

Pe lângă scanarea produselor, cititorul de coduri de bare poate fi utilizat și pentru facturi. Acesta ușurează procesul de găsire a informațiilor unui client cum ar fi numărul de identificare, totalul de achitat și alte detalii. Astfel este diminuat semnificativ riscul de erori privind plățile. 

Ajută la înregistrarea documentelor office

Nu trebuie neapărat să ai un magazin ca să te poți bucura de beneficiile pe care le oferă un scanner de coduri de bare. Poți apela la acest instrument modern și pentru a înregistra documentele din diverse departamente, așa cum sunt cele de contabilitate, financiar și resurse umane.  

Datecs furnizează cititoare de coduri de bare de înaltă calitate ce pot fi utilizate împreună cu casa de marcat ori cu telefoane mobile. Alege modelul potrivit pentru afacerea ta în funcție de domeniul de activitate și planurile de viitor ale proiectului tău. 

Amenzile si alte consecinte asociate neconectarii caselor de marcat la ANAF la timpAmenzile si alte consecinte asociate neconectarii caselor de marcat la ANAF la timpLegiuitorii nu mai sunt dispuși să amâne termenul pentru conectarea caselor de marcat la serverul Agenției Naționale de Administrare Fiscală. Data limită pentru operatorii economici încadrați în categoria marilor contribuabili a expirat la finalul lunii iunie 2021, iar cel pentru IMM-uri (întreprinderile mici și mijlocii) se apropie cu pași repezi – 30 noiembrie 2021. Firmele care nu respectă termenele de conectare vor suporta consecințe majore, amenzile ...
 Ai nevoie de o casa de marcat noua? Trebuie sa stii aceste 6 lucruri Ai nevoie de o casa de marcat noua? Trebuie sa stii aceste 6 lucruriAi început căutările pentru o nouă casă de marcat și nu știi care este modelul potrivit? Diversitatea de aparate fiscale electronice de pe piață te poate pune în dificultate, de aceea este important să studiezi atent domeniul și să stabilești de la început câteva criterii de selecție. Ca să te asiguri că achiziționezi modelul potrivit pentru firma ta, citește următoarele sfaturi. 1. Asigură-te că modelul ales este acreditat de ANAF Operatorii economici ...
Inovatie în Romania: avem avizarea tehnica a primei casa de marcat cu POS bancar incorporatInovatie în Romania: avem avizarea tehnica a primei casa de marcat cu POS bancar incorporatAnul 2021 este cu siguranță unul dedicat evoluției când vine vorba de fiscalizare. În contextul conectării caselor de marcat la sistemul de comunicație ANAF pentru creșterea transparenței fiscale și simplificarea procesului de raportare, Danubius va lansa anul acesta un nou produs unic în România - casa de marcat cu POS bancar fiscal integrat. Avizarea tehnică a echipamentului a fost obținută, urmând ca în curând produsul să fie disponibil ...
Danubius Exim
Suport Service: 021/200 6000
Datecs.ro - Magazin echipamente fiscale
© Copyright Datecs.ro 2021. Toate drepturile rezervate. Operator de date cu caracter personal atestat de ANSPDCP, sub numarul 16326