Conectarea caselor de marcat la ANAF: Ce schimbari vom vedea din 2021

După mai multe etape și amânări, conectarea caselor de marcat la ANAF va deveni realitate în 2021, însă se vor mai efectua teste până la implementarea completă. 


Amintim că termenul pentru conectarea marilor contribuabili a expirat din 30 septembrie 2020, iar contribuabilii mijlocii și mici au avut termen pana la data de 31 ianuarie 2021. Procedura mai stabilește că operatorii economici care achiziţionează case de marcat după 1 februarie 2021 le vor conecta la dată instalării aparatului de marcat electronic. 


Luând în considerare dificultățile practice, Guvernul a hotărât să suspende, pentru o perioadă de trei luni, contravențiile aplicabile pentru nerespectarea obligației de conectare la sistemul informatic al ANAF. Însă prin OUG 226/2020 s-au suspendat doar termenele până la care nu pot fi amendate firmele care nu își conectează aparatele de marcat electronice, obligația a rămas în continuare. Inițial, a fost acordat un răgaz pentru conectarea caselor de marca la ANAF până la 31 decembrie 2020 (OUG nr. 181/2020), după care termenul a fost prelungit până la 31 martie 2021. 

Excepția o reprezintă firmele care folosesc case de marcat în zone neacoperite de rețele de internet. Acești contribuabili au obligația să transmită o declarație la ANAF în două zile lucrătoare de la data instalării.


Operatorii economici, în special cei din zona de retail, sunt nerăbdători să afle ce schimbări vor apărea din 2021 în ceea ce privește conectarea caselor de marcat la ANAF.


Citește în continuare care sunt noutățile pentru acest an, ce planuri are Fiscul pentru viitor și de când va fi posibilă conectarea la servele Fiscului. 


Conectarea caselor de marcat la ANAF, bifată în prima jumătate a lui 2021


Administrația fiscală s-a concentrat mult în ultimele luni pe proiectul digital care vizează conectarea caselor de marcat la sistemul informatic ANAF. Alături de acesta, s-au mai depus eforturi și pentru factura electronică și trafic control.


”Casele de marcat, factura electronică, trafic control, toate cele trei proiecte avansează și se depun eforturi semnificative pentru dezvoltarea sistemelor informatice.”, a anunțat Mirela Călugăreanu, președintele ANAF, în cadrul Conferinței Anuale de Taxe PwC România 2021 -  ”Viitorul începe azi: De la supraviețuire la reconstrucție. Noua politică fiscală, la ce ne așteptăm?”

Se dorește interconectarea aparatelor fiscale în primul semestru al acestui an

”Referitor la casele de marcat, se evaluează cele două produse informatice deja construite destinate interconectării caselor de marcat pentru a alege soluția tehnică optimă. În primul semestru al acestui an vor fi interconectate casele de marcat.”, a mai adăugat șefa ANAF în cadrul evenimentului. 


”De asemenea, factura electronică este o prioritate pentru acest an, iar în ceea ce privește trafic controlul care este finanțat prin POCA, implementarea este gandită pentru acest an, dar termenul de finalizare propus este martie 2022”, a explicat. Mirela Călugăreanu.


Imediat ce casele de marcat fiscale vor transmite automat informații către organele fiscale, nu va mai fi necesară depunerea formularelor. Deși legislația prevede că termenul pentru conectare este 31 martie 2021, probabil că va fi amânat din nou, însă nu mai mult de finalul primului semestru. 

Conectarea caselor de marcat la ANAF face parte din pachetul dedicat colectării masive de date, alături de implementarea sistemelor SAF-T, desk-audit și factura electronică. În documentul în care este prezentată strategia ANAF în perioada 2021 – 2024 se precizează că toate acestea vor conduce la furnizarea de date fiscale consistente către sistemul de analiză de risc, activitate care va conduce la diminuarea evaziunii fiscale și la creșterea veniturilor colectate ca pondere în PIB.

Ne puteți contacta oricând pentru întrebări și comenzi pliate pe necesitățile afacerii voastre: CONTACT.

Scurt ghid de documente contabile și fiscale pentru antreprenorii din retailScurt ghid de documente contabile și fiscale pentru antreprenorii din retailDacă ai pornit recent pe calea antreprenoriatului în retail ori ai această intenție în viitorul apropiat, trebuie să iei în calcul și documentele contabile și fiscale ale afacerii tale. Indiferent de mărimea și specificul firmei, legea te obligă să ai un contabil intern (angajat) ori extern. Contabilul te va informa încă de la primele întâlniri care sunt documentele contabile și fiscale de care are nevoie, dar și alte informații asemănătoare. ...
Conectarea caselor de marcat la ANAF - ce date vor fi transmiseConectarea caselor de marcat la ANAF - ce date vor fi transmiseConectarea caselor de marcat la ANAF, procedură începută oficial la 31 martie 2021, se realizează pe categorii de contribuabili și urmează să se finalizeze la finalul lunii noiembrie 2021. Ministerul Finanțelor Publice și ANAF au depus eforturi pentru ca proiectul digital care vizează conectarea aparatelor fiscale de marcat la sistemul informatic să fie definitivat în acest an. REMINDER - termenele pentru conectarea caselor de marcat la ANAF În calendarul de ...
Comert cu amanuntul si comert cu ridicata: diferente contabile, legislative si de profitabilitateComert cu amanuntul si comert cu ridicata: diferente contabile, legislative si de profitabilitateComerțul, fie că este cu amănuntul ori cu ridicata, este sectorul care domină economia românească. Tot mai mulți antreprenori au fost interesați să dezvolte afaceri în această sferă, iar trendul se va menține ascendent și în următorii ani. La baza acestuia, evident, stă consumul, iar apetitul pentru cumpărături al românilor a crescut semnificativ chiar și în noul context pandemic. Dezbatem în continuare cele două concepte - comerț cu ...
Danubius Exim
Suport Service: 021/200 6000
Datecs.ro - Magazin echipamente fiscale
© Copyright Datecs.ro 2021. Toate drepturile rezervate. Operator de date cu caracter personal atestat de ANSPDCP, sub numarul 16326