Pentru ca un business sa functioneze legal, antreprenorii si mangerii trebuie sa fie tot timpul conectati la schimbarile legislative si sa le implementeze in activitatea de zi cu zi. Astfel, toti proprietarii de firme care vand bunuri si servicii au obligativitatea ca, incepand cu prima parte a anului urmator, sa utilizeze exclusiv case de marcat cu jurnal electronic.
Exista mai multe diferente intre vechile case de marcat si cele cu jurnal intarziat. In primul rand, in cazul celor din cea de-a doua categorie, rola este inlocuita de un jurnal electronic care inregistreaza si stocheaza toate tranzactiile pe care comerciantul le efectueaza. Printre datele memorate de un astfel de dispozitiv se numara: denumirea produsului si a serviciului alaturi de valoarea aferenta si de cantitate, dar si totalul bonului fiscal.
Toate aceste date vor fi memorate pe un suport de memorie, integrat in componenta dispozitivului. Astfel, dublurile bonurilor fiscale nu se mai tiparesc pe role, ci sunt pastrate in jurnalul casei de marcat, evident, in format electronic. Mai mult decat atat, la finalul fiecarei zile, se vor transmite automat rapoartele fiscale catre ANAF.
O alta facilitate pe care o ofera casele de marcat cu jurnal intarziat este aceea ca functioneaza si in modul offline. Mai exact, acestea sunt functionale si atunci cand conexiunea la Internet este indisponibila, continuand sa emita bonuri fiscale si sa memoreze toate datele legate de tranzactii.
ANAF a luat decizia de a impune aceasta schimbare in vederea reducerii evaziunii fiscale. Prin utilizarea acestor aparate moderne, Administratia Nationala de Administrare Fiscala va putea sa monitorizeze mult mai bine activitatea comerciantilor de bunuri si servicii, deoarece datele se transmit catre serverul institutiei in timp real.
Ce se intampla in cazul in care conexiunea la Internet este intrerupta?
Asa cum am mentionat anterior, casele de marcat cu jurnal electronic functioneaza in parametri optimi chiar si cand nu sunt conectate la Internet. In acest caz, transmiterea datelor catre ANAF se va face imediat dupa reluarea conexiunii, automat, indiferent de cat de lunga a fost perioada de intrerupere.
Acestor masuri de combatere a evaziunii fiscale pe care ANAF le-a implementat, se alatura si obligativitatea care prevede ca fiecare operator economic sa incheie un contract de service post-garantie pentru noile case de marcat cu jurnal electronic. Noile dispozitive trebuie sa detina chiar si un ceritificat digital, cu ajutorul caruia comerciantii pot face autentificarea aparatelor la serverele ANAF.
Datecs este primul furnizor de case de marcat cu jurnal electronic care afla noutatile din domeniu si tine pasul cu ele, oferindu-ti echipamente fiscale fiabile si performante!