Ce sunt casele de marcat cu jurnal electronic

Pentru ca un business sa functioneze legal, antreprenorii si mangerii trebuie sa fie tot timpul conectati la schimbarile legislative si sa le implementeze in activitatea de zi cu zi. Astfel, toti proprietarii de firme care vand bunuri si servicii au obligativitatea ca, incepand cu prima parte a anului urmator, sa utilizeze exclusiv case de marcat cu jurnal electronic.

Ce functii au in plus casele de marcat cu jurnal electronic

Exista mai multe diferente intre vechile case de marcat si cele cu jurnal intarziat. In primul rand, in cazul celor din cea de-a doua categorie, rola este inlocuita de un jurnal electronic care inregistreaza si stocheaza toate tranzactiile pe care comerciantul le efectueaza. Printre datele memorate de un astfel de dispozitiv se numara: denumirea produsului si a serviciului alaturi de valoarea aferenta si de cantitate, dar si totalul bonului fiscal.

Toate aceste date vor fi memorate pe un suport de memorie, integrat in componenta dispozitivului. Astfel, dublurile bonurilor fiscale nu se mai tiparesc pe role, ci sunt pastrate in jurnalul casei de marcat, evident, in format electronic. Mai mult decat atat, la finalul fiecarei zile, se vor transmite automat rapoartele fiscale catre ANAF.

O alta facilitate pe care o ofera casele de marcat cu jurnal intarziat este aceea ca functioneaza si in modul offline. Mai exact, acestea sunt functionale si atunci cand conexiunea la Internet este indisponibila, continuand sa emita bonuri fiscale si sa memoreze toate datele legate de tranzactii.

Care este rolul pentru care au fost introduse casele de marcat cu jurnal electronic

ANAF a luat decizia de a impune aceasta schimbare in vederea reducerii evaziunii fiscale. Prin utilizarea acestor aparate moderne, Administratia Nationala de Administrare Fiscala va putea sa monitorizeze mult mai bine activitatea comerciantilor de bunuri si servicii, deoarece datele se transmit catre serverul institutiei in timp real.

Ce se intampla in cazul in care conexiunea la Internet este intrerupta?

Asa cum am mentionat anterior, casele de marcat cu jurnal electronic functioneaza in parametri optimi chiar si cand nu sunt conectate la Internet. In acest caz, transmiterea datelor catre ANAF se va face imediat dupa reluarea conexiunii, automat, indiferent de cat de lunga a fost perioada de intrerupere.

Acestor masuri de combatere a evaziunii fiscale pe care ANAF le-a implementat, se alatura si obligativitatea care prevede ca fiecare operator economic sa incheie un contract de service post-garantie pentru noile case de marcat cu jurnal electronic. Noile dispozitive trebuie sa detina chiar si un ceritificat digital, cu ajutorul caruia comerciantii pot face autentificarea aparatelor la serverele ANAF.

Datecs este primul furnizor de case de marcat cu jurnal electronic care afla noutatile din domeniu si tine pasul cu ele, oferindu-ti echipamente fiscale fiabile si performante!

Decont 300 sau decont de TVA - ce trebuie sa stii in 2021Decont 300 sau decont de TVA - ce trebuie sa stii in 2021Declarația 300, cunoscută pe scena fiscală și ca decont 300 sau decont de TVA, se află în topul formularelor obligatorii în relația cu Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF). Începând cu anul 2019, acesta se transmite numai prin mijloace electronice de transmitere la distanță. În această primăvară, Fiscul a adus noi modificări Declarației 300, care au fost oficializate prin Ordinul nr. 632/2021(Monitorul Oficial nr. 464 din 4 mai 2021). ...
TOP 5 cele mai folosite operatiuni pe casa de marcatTOP 5 cele mai folosite operatiuni pe casa de marcatCasa de marcat nu mai este de ceva vreme doar un simplu instrument de efectuat calcule și încasat. Grație tendințelor tehnologice care au avut un impact major și în sfera fiscală, asistăm la transformări care până recent păreau aproape imposibile. În prezent, aceste aparate fiscale au integrate multe funcții care ușurează considerabil activitatea operatorilor economici. Iată care sunt cele mai utilizate operațiuni pe casa de marcat și la ce sunt acestea ...
Scurt ghid de documente contabile și fiscale pentru antreprenorii din retailScurt ghid de documente contabile și fiscale pentru antreprenorii din retailDacă ai pornit recent pe calea antreprenoriatului în retail ori ai această intenție în viitorul apropiat, trebuie să iei în calcul și documentele contabile și fiscale ale afacerii tale. Indiferent de mărimea și specificul firmei, legea te obligă să ai un contabil intern (angajat) ori extern. Contabilul te va informa încă de la primele întâlniri care sunt documentele contabile și fiscale de care are nevoie, dar și alte informații asemănătoare. ...
Danubius Exim
Suport Service: 021/200 6000
Datecs.ro - Magazin echipamente fiscale
© Copyright Datecs.ro 2021. Toate drepturile rezervate. Operator de date cu caracter personal atestat de ANSPDCP, sub numarul 16326