Case de marcat sau sisteme POS? Ce avantaje iti ofera fiecare dintre acestea

Unul dintre elementele esentiale fara de care nicio afacere din piata de retail nu poate functiona este sistemul de gestionare a numerarului. Indiferent daca este vorba despre echipamentele fiscale electronice sau traditionale, sau de sisteme computerizate de vanzare cu functiuni mai eleborate(POS), fiecare magazin are nevoie de un aparat de procesare a tranzactiilor.

Ce sa alegi: o casa de marcat sau un sistem POS?

Pentru un business aflat la inceput de drum, aceasta alegere depinde de foarte multe ori doar de bugetul proprietarului, iar calitatea aparaturii nu mai este un criteriu luat in calcul. De fapt, ar trebui sa acorzi suficienta atentie acestei alegeri si sa nu o lasi in seama angajatilor, pentru ca nimeni nu cunoaste afacerea ta mai bine decat tine. Inainte de a cumpara aparatura de gestionare a fluxului de numerar, documenteaza-te. Este foarte important sa intelegi, in primul rand, care sunt nevoile tale de business, in functie de care sa alegi cele mai potrivite optiuni de gestionare a numerarului. Un motiv pentru care ar trebui sa investesti in calitate atunci cand faci aceasta alegere este ca acest lucru va aduce beneficii pe termen lung pentru afacerea ta. O casa de marcat clasica, performanta, poate fi utilizata chiar si pana la 15 ani, iar un sistem Point of Purchase are o durata de viata medie intre 5 si 7 ani.

Asadar, caracteristicile pe care trebuie sa le aiba un echipament fiscal depind in mare parte de nevoile business-ului, pe care le poti identifica raspunzand la cateva intrebari, cum ar fi:

  • Ce tipuri de taxe trebuie sunt colectate pentru fiecare tranzactie? (valoare TVA, taxa de timbru pentru electronice etc)
  • Cate departamente sau categorii de produse are magazinul?
  • Cat de mare este stocul de produse pe care il ai?
  • Vei accepa cupoane de reduceri sau tichete de masa?
  • Vei avea programe de loializare a clientilor?
  • Ce modalitati de plata vei folosi?

Case de marcat vs sisteme POS

Atat casele de marcat, cat si sistemele POS au mai multe tipuri de avantaje:

Avantajele sistemelor POS

  • Tranzactii rapide: procesul de vanzare se realizeaza intr-un timp mai scurt, minimizand timpul de asteptare al clientilor.
  • Rapoarte mai detaliate, prin care se limiteaza pierderile: softurile de gestiune faciliteaza controlul stocurilor si al angajatilor.
  • Gestionarea relatiilor cu clientii(CRM): sunt instrumente de marketing eficiente pentru loializarea clientilor prin oferirea cardurilor cadou, prin tiparirea mesajelor publicitare pe bonurile fiscale etc.
  • Ajuta la o mai buna administrare a afacerii: realizeaza rapoartele de contabilitate primara si ofera posibilitatea de a le exporta catre programele speciale de contabilitate.

Avantajele caselor de marcat

  • Accesibilitate: costul de achizitie este mai redus decat in cazul sistemelor POS.
  • Utilizare facila, intuitiva
  • Dimensiuni compacte, ceea ce le face sa fie echipamentele ideale pentru orice tip de spatiu.
  • Modele portabile, de mici dimensiuni, care pot fi utilizate in afacerile din domeniul comertului ambulant.
  • Intretinere facila, deoarece nu necesita actualizare in mod constant.

Datecs iti ofera o gama variata de echipamente electronice fiscale, dar si de consumbile pentru acestea!

Ce este si ce face un terminal POS - Ghid de alegere a celei mai bune solutiiCe este si ce face un terminal POS - Ghid de alegere a celei mai bune solutiiÎn planul oricărui business, fie că este la început ori în plină ascensiune, alegerea echipamentelor fiscale este o etapă importantă. Plățile cu cardul prin terminal POS nu mai reprezintă de mulți ani o noutate în comerț, o nișă care se află într-o continuă dezvoltare. Utilizarea POS-ului nu este doar un pas modern pentru dezvoltarea afacerii, ci și o măsură obligatorie reglementată prin lege. Mai exact, este vorba despre Legea 209/2016, cunoscuta ...
Contabilitate si raportare financiara - care sunt standardele internationale si de ce trebuie sa tii cont ca antreprenorContabilitate si raportare financiara - care sunt standardele internationale si de ce trebuie sa tii cont ca antreprenorSocietățile comerciale listate la bursă sunt obligate să adopte standardele internaționale de raportare financiară (IFRS), după cum stabilește Ordinul nr. 881/2012 al Ministerului Finanțelor Publice. De atunci până în prezent au apărut mai multe noutăți în legislația IFRS care pot pune în dificultate și un specialist cu experiență, dacă nu este bine informat. Trecerea la aceste standarde implică schimbări importante în sistemul financiar de ...
Amenzile si alte consecinte asociate neconectarii caselor de marcat la ANAF la timpAmenzile si alte consecinte asociate neconectarii caselor de marcat la ANAF la timpLegiuitorii nu mai sunt dispuși să amâne termenul pentru conectarea caselor de marcat la serverul Agenției Naționale de Administrare Fiscală. Data limită pentru operatorii economici încadrați în categoria marilor contribuabili a expirat la finalul lunii iunie 2021, iar cel pentru IMM-uri (întreprinderile mici și mijlocii) se apropie cu pași repezi – 30 noiembrie 2021. Firmele care nu respectă termenele de conectare vor suporta consecințe majore, amenzile ...
Danubius Exim
Suport Service: 021/200 6000
Datecs.ro - Magazin echipamente fiscale
© Copyright Datecs.ro 2022. Toate drepturile rezervate. Operator de date cu caracter personal atestat de ANSPDCP, sub numarul 16326