Case de marcat sau sisteme POS? Ce avantaje iti ofera fiecare dintre acestea

Unul dintre elementele esentiale fara de care nicio afacere din piata de retail nu poate functiona este sistemul de gestionare a numerarului. Indiferent daca este vorba despre echipamentele fiscale electronice sau traditionale, sau de sisteme computerizate de vanzare cu functiuni mai eleborate(POS), fiecare magazin are nevoie de un aparat de procesare a tranzactiilor.

Ce sa alegi: o casa de marcat sau un sistem POS?

Pentru un business aflat la inceput de drum, aceasta alegere depinde de foarte multe ori doar de bugetul proprietarului, iar calitatea aparaturii nu mai este un criteriu luat in calcul. De fapt, ar trebui sa acorzi suficienta atentie acestei alegeri si sa nu o lasi in seama angajatilor, pentru ca nimeni nu cunoaste afacerea ta mai bine decat tine. Inainte de a cumpara aparatura de gestionare a fluxului de numerar, documenteaza-te. Este foarte important sa intelegi, in primul rand, care sunt nevoile tale de business, in functie de care sa alegi cele mai potrivite optiuni de gestionare a numerarului. Un motiv pentru care ar trebui sa investesti in calitate atunci cand faci aceasta alegere este ca acest lucru va aduce beneficii pe termen lung pentru afacerea ta. O casa de marcat clasica, performanta, poate fi utilizata chiar si pana la 15 ani, iar un sistem Point of Purchase are o durata de viata medie intre 5 si 7 ani.

Asadar, caracteristicile pe care trebuie sa le aiba un echipament fiscal depind in mare parte de nevoile business-ului, pe care le poti identifica raspunzand la cateva intrebari, cum ar fi:

  • Ce tipuri de taxe trebuie sunt colectate pentru fiecare tranzactie? (valoare TVA, taxa de timbru pentru electronice etc)
  • Cate departamente sau categorii de produse are magazinul?
  • Cat de mare este stocul de produse pe care il ai?
  • Vei accepa cupoane de reduceri sau tichete de masa?
  • Vei avea programe de loializare a clientilor?
  • Ce modalitati de plata vei folosi?

Case de marcat vs sisteme POS

Atat casele de marcat, cat si sistemele POS au mai multe tipuri de avantaje:

Avantajele sistemelor POS

  • Tranzactii rapide: procesul de vanzare se realizeaza intr-un timp mai scurt, minimizand timpul de asteptare al clientilor.
  • Rapoarte mai detaliate, prin care se limiteaza pierderile: softurile de gestiune faciliteaza controlul stocurilor si al angajatilor.
  • Gestionarea relatiilor cu clientii(CRM): sunt instrumente de marketing eficiente pentru loializarea clientilor prin oferirea cardurilor cadou, prin tiparirea mesajelor publicitare pe bonurile fiscale etc.
  • Ajuta la o mai buna administrare a afacerii: realizeaza rapoartele de contabilitate primara si ofera posibilitatea de a le exporta catre programele speciale de contabilitate.

Avantajele caselor de marcat

  • Accesibilitate: costul de achizitie este mai redus decat in cazul sistemelor POS.
  • Utilizare facila, intuitiva
  • Dimensiuni compacte, ceea ce le face sa fie echipamentele ideale pentru orice tip de spatiu.
  • Modele portabile, de mici dimensiuni, care pot fi utilizate in afacerile din domeniul comertului ambulant.
  • Intretinere facila, deoarece nu necesita actualizare in mod constant.

Datecs iti ofera o gama variata de echipamente electronice fiscale, dar si de consumbile pentru acestea!

Scurt ghid de documente contabile și fiscale pentru antreprenorii din retailScurt ghid de documente contabile și fiscale pentru antreprenorii din retailDacă ai pornit recent pe calea antreprenoriatului în retail ori ai această intenție în viitorul apropiat, trebuie să iei în calcul și documentele contabile și fiscale ale afacerii tale. Indiferent de mărimea și specificul firmei, legea te obligă să ai un contabil intern (angajat) ori extern. Contabilul te va informa încă de la primele întâlniri care sunt documentele contabile și fiscale de care are nevoie, dar și alte informații asemănătoare. ...
Conectarea caselor de marcat la ANAF - ce date vor fi transmiseConectarea caselor de marcat la ANAF - ce date vor fi transmiseConectarea caselor de marcat la ANAF, procedură începută oficial la 31 martie 2021, se realizează pe categorii de contribuabili și urmează să se finalizeze la finalul lunii noiembrie 2021. Ministerul Finanțelor Publice și ANAF au depus eforturi pentru ca proiectul digital care vizează conectarea aparatelor fiscale de marcat la sistemul informatic să fie definitivat în acest an. REMINDER - termenele pentru conectarea caselor de marcat la ANAF În calendarul de ...
Comert cu amanuntul si comert cu ridicata: diferente contabile, legislative si de profitabilitateComert cu amanuntul si comert cu ridicata: diferente contabile, legislative si de profitabilitateComerțul, fie că este cu amănuntul ori cu ridicata, este sectorul care domină economia românească. Tot mai mulți antreprenori au fost interesați să dezvolte afaceri în această sferă, iar trendul se va menține ascendent și în următorii ani. La baza acestuia, evident, stă consumul, iar apetitul pentru cumpărături al românilor a crescut semnificativ chiar și în noul context pandemic. Dezbatem în continuare cele două concepte - comerț cu ...
Danubius Exim
Suport Service: 021/200 6000
Datecs.ro - Magazin echipamente fiscale
© Copyright Datecs.ro 2021. Toate drepturile rezervate. Operator de date cu caracter personal atestat de ANSPDCP, sub numarul 16326