Case de marcat sau sisteme POS? Ce avantaje iti ofera fiecare dintre acestea

Unul dintre elementele esentiale fara de care nicio afacere din piata de retail nu poate functiona este sistemul de gestionare a numerarului. Indiferent daca este vorba despre echipamentele fiscale electronice sau traditionale, sau de sisteme computerizate de vanzare cu functiuni mai eleborate(POS), fiecare magazin are nevoie de un aparat de procesare a tranzactiilor.

Ce sa alegi: o casa de marcat sau un sistem POS?

Pentru un business aflat la inceput de drum, aceasta alegere depinde de foarte multe ori doar de bugetul proprietarului, iar calitatea aparaturii nu mai este un criteriu luat in calcul. De fapt, ar trebui sa acorzi suficienta atentie acestei alegeri si sa nu o lasi in seama angajatilor, pentru ca nimeni nu cunoaste afacerea ta mai bine decat tine. Inainte de a cumpara aparatura de gestionare a fluxului de numerar, documenteaza-te. Este foarte important sa intelegi, in primul rand, care sunt nevoile tale de business, in functie de care sa alegi cele mai potrivite optiuni de gestionare a numerarului. Un motiv pentru care ar trebui sa investesti in calitate atunci cand faci aceasta alegere este ca acest lucru va aduce beneficii pe termen lung pentru afacerea ta. O casa de marcat clasica, performanta, poate fi utilizata chiar si pana la 15 ani, iar un sistem Point of Purchase are o durata de viata medie intre 5 si 7 ani.

Asadar, caracteristicile pe care trebuie sa le aiba un echipament fiscal depind in mare parte de nevoile business-ului, pe care le poti identifica raspunzand la cateva intrebari, cum ar fi:

  • Ce tipuri de taxe trebuie sunt colectate pentru fiecare tranzactie? (valoare TVA, taxa de timbru pentru electronice etc)
  • Cate departamente sau categorii de produse are magazinul?
  • Cat de mare este stocul de produse pe care il ai?
  • Vei accepa cupoane de reduceri sau tichete de masa?
  • Vei avea programe de loializare a clientilor?
  • Ce modalitati de plata vei folosi?

Case de marcat vs sisteme POS

Atat casele de marcat, cat si sistemele POS au mai multe tipuri de avantaje:

Avantajele sistemelor POS

  • Tranzactii rapide: procesul de vanzare se realizeaza intr-un timp mai scurt, minimizand timpul de asteptare al clientilor.
  • Rapoarte mai detaliate, prin care se limiteaza pierderile: softurile de gestiune faciliteaza controlul stocurilor si al angajatilor.
  • Gestionarea relatiilor cu clientii(CRM): sunt instrumente de marketing eficiente pentru loializarea clientilor prin oferirea cardurilor cadou, prin tiparirea mesajelor publicitare pe bonurile fiscale etc.
  • Ajuta la o mai buna administrare a afacerii: realizeaza rapoartele de contabilitate primara si ofera posibilitatea de a le exporta catre programele speciale de contabilitate.

Avantajele caselor de marcat

  • Accesibilitate: costul de achizitie este mai redus decat in cazul sistemelor POS.
  • Utilizare facila, intuitiva
  • Dimensiuni compacte, ceea ce le face sa fie echipamentele ideale pentru orice tip de spatiu.
  • Modele portabile, de mici dimensiuni, care pot fi utilizate in afacerile din domeniul comertului ambulant.
  • Intretinere facila, deoarece nu necesita actualizare in mod constant.

Datecs iti ofera o gama variata de echipamente electronice fiscale, dar si de consumbile pentru acestea!

Decont 300 sau decont de TVA - ce trebuie sa stii in 2021Decont 300 sau decont de TVA - ce trebuie sa stii in 2021Declarația 300, cunoscută pe scena fiscală și ca decont 300 sau decont de TVA, se află în topul formularelor obligatorii în relația cu Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF). Începând cu anul 2019, acesta se transmite numai prin mijloace electronice de transmitere la distanță. În această primăvară, Fiscul a adus noi modificări Declarației 300, care au fost oficializate prin Ordinul nr. 632/2021(Monitorul Oficial nr. 464 din 4 mai 2021). ...
TOP 5 cele mai folosite operatiuni pe casa de marcatTOP 5 cele mai folosite operatiuni pe casa de marcatCasa de marcat nu mai este de ceva vreme doar un simplu instrument de efectuat calcule și încasat. Grație tendințelor tehnologice care au avut un impact major și în sfera fiscală, asistăm la transformări care până recent păreau aproape imposibile. În prezent, aceste aparate fiscale au integrate multe funcții care ușurează considerabil activitatea operatorilor economici. Iată care sunt cele mai utilizate operațiuni pe casa de marcat și la ce sunt acestea ...
Scurt ghid de documente contabile și fiscale pentru antreprenorii din retailScurt ghid de documente contabile și fiscale pentru antreprenorii din retailDacă ai pornit recent pe calea antreprenoriatului în retail ori ai această intenție în viitorul apropiat, trebuie să iei în calcul și documentele contabile și fiscale ale afacerii tale. Indiferent de mărimea și specificul firmei, legea te obligă să ai un contabil intern (angajat) ori extern. Contabilul te va informa încă de la primele întâlniri care sunt documentele contabile și fiscale de care are nevoie, dar și alte informații asemănătoare. ...
Danubius Exim
Suport Service: 021/200 6000
Datecs.ro - Magazin echipamente fiscale
© Copyright Datecs.ro 2021. Toate drepturile rezervate. Operator de date cu caracter personal atestat de ANSPDCP, sub numarul 16326