Case de marcat cu jurnal electronic - amenzi uriase pentru nerespectarea obligației de a folosi noile case de marcat

Obligația firmelor de a avea noile case de marcat cu jurnal electronic este impusă de către Ministerul Finanțelor printr-o Ordonanță de Guvern, iar nerespectarea acesteia ar putea fi sancționată cu amenzi usturătoare, de până la 10.000 de lei. Nerespectarea acestei obligații se afla sub Legea prevenirii, înainte de ultimele modificări aduse de către guvernanți, astfel încât comercianții puteau primi un simplu avertisment la vizita inspectorilor Antifraudă sub forma unui termen de conformare. Abia la a doua verificare a autorităților acestea puteau impune sancționarea firmei, dacă reprezentații acesteia nu puteau face dovada achizitiei noii casei de marcat.

Ce riscă firmele care nu au noile case de marcat?

În afară de amendă, care poate ajunge la suma maximă de 10.000 de lei, în cazul în care firmele nu se conformează cu noua regulă impusă de Finanțe se mai pot alege și cu suspendarea activităților în punctele de vânzare, până când pot face dovada achiziției noilor case de marcat. Mai mult decât atât, inspectorii aflați în control pot impune confiscarea sumelor nejustificate în urma controlului pe care aceștia îl pot face.

Ce a determinat aplicarea legii noilor case de marcat?

Reprezentanții Ministerului Finanțelor susțin că măsura adoptării unei legi care să impună folosirea noilor case de marcat era necesară în urma sesizărilor din teren din ultima perioadă. Aceștia susțin că mai mult de jumătate din totalul aparatelor de marcat utilizate de către comercianți nu erau conforme cu utilizarea unui jurnal electronic, iar ritmul achiziției celor noi scădea drastic, semn că majoritatea comercianților ignorau această obligativitate. Autoritățile mai spun că reprezentanții mai multor firme preferau să aștepte primul control și, implicit, avertismentul acestora, ca abia apoi să cumpere un aparat fiscal conform cu ultimele prevederi ale legii.

Diferențele între casele de marcat cu jurnal electronic și cele folosite anterior

Noile case de marcat pot comunica online cu ANAF, deși Centrul Național pentru Informații Financiare (CNIF), adică instituția care administrează infrastructura IT a Ministerului Finanțelor și a ANAF, nu are, cel puțin deocamdată, capacitatea tehnică de a transmite live informații. Astfel, datele înregistrate pe aparatele de marcat cu jurnal electronic deja instalate sunt extrase și transmise lunar, electronic, prin intermediul unei declarații inteligente, declarația A 4200.

Autoritățile estimau în luna martie a acestui an că este necesară înlocuirea a peste 800.000 de aparate de marcat la nivel național. Dotarea cu noile case de marcat cu jurnal electronic a devenit obligatorie începând cu data de 1 iunie 2018 pentru contribuabilii mari și mijlocii și de la 1 august 2018 pentru cei mici.

Totuși, foarte mulți operatori economici nu s-au putut alinia cu regulile impuse nici după expirarea termenelor de grație, la sfârșitul lunii august 2018, ceea ce a determinat prevederea contravenției prin Hotărârea de Guvern 701/2018, în prevederile Legii prevenirii (HG nr. 33/2018). Pentru a nu risca o amendă uriașă, întreruperea activității la unul sau mai multe puncte ale companiei sau confiscarea sumelor care nu pot fi justificate printr-un raport electronic al noilor case de marcat, asigurați-vă că firma pe care o reprezentați respectă noua regulă fiscală.

Decont 300 sau decont de TVA - ce trebuie sa stii in 2021Decont 300 sau decont de TVA - ce trebuie sa stii in 2021Declarația 300, cunoscută pe scena fiscală și ca decont 300 sau decont de TVA, se află în topul formularelor obligatorii în relația cu Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF). Începând cu anul 2019, acesta se transmite numai prin mijloace electronice de transmitere la distanță. În această primăvară, Fiscul a adus noi modificări Declarației 300, care au fost oficializate prin Ordinul nr. 632/2021(Monitorul Oficial nr. 464 din 4 mai 2021). ...
TOP 5 cele mai folosite operatiuni pe casa de marcatTOP 5 cele mai folosite operatiuni pe casa de marcatCasa de marcat nu mai este de ceva vreme doar un simplu instrument de efectuat calcule și încasat. Grație tendințelor tehnologice care au avut un impact major și în sfera fiscală, asistăm la transformări care până recent păreau aproape imposibile. În prezent, aceste aparate fiscale au integrate multe funcții care ușurează considerabil activitatea operatorilor economici. Iată care sunt cele mai utilizate operațiuni pe casa de marcat și la ce sunt acestea ...
Scurt ghid de documente contabile și fiscale pentru antreprenorii din retailScurt ghid de documente contabile și fiscale pentru antreprenorii din retailDacă ai pornit recent pe calea antreprenoriatului în retail ori ai această intenție în viitorul apropiat, trebuie să iei în calcul și documentele contabile și fiscale ale afacerii tale. Indiferent de mărimea și specificul firmei, legea te obligă să ai un contabil intern (angajat) ori extern. Contabilul te va informa încă de la primele întâlniri care sunt documentele contabile și fiscale de care are nevoie, dar și alte informații asemănătoare. ...
Danubius Exim
Suport Service: 021/200 6000
Datecs.ro - Magazin echipamente fiscale
© Copyright Datecs.ro 2021. Toate drepturile rezervate. Operator de date cu caracter personal atestat de ANSPDCP, sub numarul 16326