Case de marcat cu jurnal electronic - amenzi uriase pentru nerespectarea obligației de a folosi noile case de marcat

Obligația firmelor de a avea noile case de marcat cu jurnal electronic este impusă de către Ministerul Finanțelor printr-o Ordonanță de Guvern, iar nerespectarea acesteia ar putea fi sancționată cu amenzi usturătoare, de până la 10.000 de lei. Nerespectarea acestei obligații se afla sub Legea prevenirii, înainte de ultimele modificări aduse de către guvernanți, astfel încât comercianții puteau primi un simplu avertisment la vizita inspectorilor Antifraudă sub forma unui termen de conformare. Abia la a doua verificare a autorităților acestea puteau impune sancționarea firmei, dacă reprezentații acesteia nu puteau face dovada achizitiei noii casei de marcat.

Ce riscă firmele care nu au noile case de marcat?

În afară de amendă, care poate ajunge la suma maximă de 10.000 de lei, în cazul în care firmele nu se conformează cu noua regulă impusă de Finanțe se mai pot alege și cu suspendarea activităților în punctele de vânzare, până când pot face dovada achiziției noilor case de marcat. Mai mult decât atât, inspectorii aflați în control pot impune confiscarea sumelor nejustificate în urma controlului pe care aceștia îl pot face.

Ce a determinat aplicarea legii noilor case de marcat?

Reprezentanții Ministerului Finanțelor susțin că măsura adoptării unei legi care să impună folosirea noilor case de marcat era necesară în urma sesizărilor din teren din ultima perioadă. Aceștia susțin că mai mult de jumătate din totalul aparatelor de marcat utilizate de către comercianți nu erau conforme cu utilizarea unui jurnal electronic, iar ritmul achiziției celor noi scădea drastic, semn că majoritatea comercianților ignorau această obligativitate. Autoritățile mai spun că reprezentanții mai multor firme preferau să aștepte primul control și, implicit, avertismentul acestora, ca abia apoi să cumpere un aparat fiscal conform cu ultimele prevederi ale legii.

Diferențele între casele de marcat cu jurnal electronic și cele folosite anterior

Noile case de marcat pot comunica online cu ANAF, deși Centrul Național pentru Informații Financiare (CNIF), adică instituția care administrează infrastructura IT a Ministerului Finanțelor și a ANAF, nu are, cel puțin deocamdată, capacitatea tehnică de a transmite live informații. Astfel, datele înregistrate pe aparatele de marcat cu jurnal electronic deja instalate sunt extrase și transmise lunar, electronic, prin intermediul unei declarații inteligente, declarația A 4200.

Autoritățile estimau în luna martie a acestui an că este necesară înlocuirea a peste 800.000 de aparate de marcat la nivel național. Dotarea cu noile case de marcat cu jurnal electronic a devenit obligatorie începând cu data de 1 iunie 2018 pentru contribuabilii mari și mijlocii și de la 1 august 2018 pentru cei mici.

Totuși, foarte mulți operatori economici nu s-au putut alinia cu regulile impuse nici după expirarea termenelor de grație, la sfârșitul lunii august 2018, ceea ce a determinat prevederea contravenției prin Hotărârea de Guvern 701/2018, în prevederile Legii prevenirii (HG nr. 33/2018). Pentru a nu risca o amendă uriașă, întreruperea activității la unul sau mai multe puncte ale companiei sau confiscarea sumelor care nu pot fi justificate printr-un raport electronic al noilor case de marcat, asigurați-vă că firma pe care o reprezentați respectă noua regulă fiscală.

Cat dureaza fiscalizarea casei de marcat?Cat dureaza fiscalizarea casei de marcat?Pentru a putea realiza fiscalizarea unei case de marcat, va trebui să întocmiți un dosar cu mai multe acte, pentru a obține cererea de înregistrare de la ANAF (Agenția Națională de Administrare Fiscală). Pentru depunerea dosarului, e necesară prezentarea fizică la sediul autorității a unuia dintre administratorii companiei, un asociat sau un delegat cu procură notarială. Acte necesare pentru predarea dosarului la ANAF Dosarul care trebuie depus la sediul ANAF din ...
Descarcarea jurnalului electronic din casa de marcat: ghid utilDescarcarea jurnalului electronic din casa de marcat: ghid utilPotrivit celor mai recente reglementari fiscale, operatorii care utilizeaza case de marcat cu jurnal electronic au obligatia de a transmite lunar autoritatii fiscale fisierele care cuprind istoricul inregistrarilor din aparat. Astfel, pana la data de 20 ale fiecarei luni, utilizatorii acestor echipamente fiscale trebuie sa raporteze datele lunii anterioare; printre informatiile ce necesita a fi comunicate se numara rapoartele zilnice de inchidere, datele din bonul fiscal si altele, toate ...
Impozit pe profit. Noutatile anului 2019Impozit pe profit. Noutatile anului 2019Impozitul pe profit se aplica tuturor contribuabililor care inregistreaza profit fiscal intr-o anumita perioada (perioada de raportare). Cota standard de impozitare este de 16%, exceptie facand persoanele juridice care realizeaza venituri in baza unui contract de asociere, dar si operatorii economici din nisa barurilor si cluburilor de noapte ori a cazinourilor. Pentru intreprinderile mentionate se aplica o cota impozabila de 5%. Anul 2019 aduce insa modificari legislative in ceea ce priveste ...
Danubius Exim
Suport Service: 021/200 6000
Datecs.ro - Magazin echipamente fiscale
© Copyright Datecs.ro 2019. Toate drepturile rezervate. Operator de date cu caracter personal atestat de ANSPDCP, sub numarul 16326