Case de marcat cu jurnal electronic - amenzi uriase pentru nerespectarea obligației de a folosi noile case de marcat

Obligația firmelor de a avea noile case de marcat cu jurnal electronic este impusă de către Ministerul Finanțelor printr-o Ordonanță de Guvern, iar nerespectarea acesteia ar putea fi sancționată cu amenzi usturătoare, de până la 10.000 de lei. Nerespectarea acestei obligații se afla sub Legea prevenirii, înainte de ultimele modificări aduse de către guvernanți, astfel încât comercianții puteau primi un simplu avertisment la vizita inspectorilor Antifraudă sub forma unui termen de conformare. Abia la a doua verificare a autorităților acestea puteau impune sancționarea firmei, dacă reprezentații acesteia nu puteau face dovada achizitiei noii casei de marcat.

Ce riscă firmele care nu au noile case de marcat?

În afară de amendă, care poate ajunge la suma maximă de 10.000 de lei, în cazul în care firmele nu se conformează cu noua regulă impusă de Finanțe se mai pot alege și cu suspendarea activităților în punctele de vânzare, până când pot face dovada achiziției noilor case de marcat. Mai mult decât atât, inspectorii aflați în control pot impune confiscarea sumelor nejustificate în urma controlului pe care aceștia îl pot face.

Ce a determinat aplicarea legii noilor case de marcat?

Reprezentanții Ministerului Finanțelor susțin că măsura adoptării unei legi care să impună folosirea noilor case de marcat era necesară în urma sesizărilor din teren din ultima perioadă. Aceștia susțin că mai mult de jumătate din totalul aparatelor de marcat utilizate de către comercianți nu erau conforme cu utilizarea unui jurnal electronic, iar ritmul achiziției celor noi scădea drastic, semn că majoritatea comercianților ignorau această obligativitate. Autoritățile mai spun că reprezentanții mai multor firme preferau să aștepte primul control și, implicit, avertismentul acestora, ca abia apoi să cumpere un aparat fiscal conform cu ultimele prevederi ale legii.

Diferențele între casele de marcat cu jurnal electronic și cele folosite anterior

Noile case de marcat pot comunica online cu ANAF, deși Centrul Național pentru Informații Financiare (CNIF), adică instituția care administrează infrastructura IT a Ministerului Finanțelor și a ANAF, nu are, cel puțin deocamdată, capacitatea tehnică de a transmite live informații. Astfel, datele înregistrate pe aparatele de marcat cu jurnal electronic deja instalate sunt extrase și transmise lunar, electronic, prin intermediul unei declarații inteligente, declarația A 4200.

Autoritățile estimau în luna martie a acestui an că este necesară înlocuirea a peste 800.000 de aparate de marcat la nivel național. Dotarea cu noile case de marcat cu jurnal electronic a devenit obligatorie începând cu data de 1 iunie 2018 pentru contribuabilii mari și mijlocii și de la 1 august 2018 pentru cei mici.

Totuși, foarte mulți operatori economici nu s-au putut alinia cu regulile impuse nici după expirarea termenelor de grație, la sfârșitul lunii august 2018, ceea ce a determinat prevederea contravenției prin Hotărârea de Guvern 701/2018, în prevederile Legii prevenirii (HG nr. 33/2018). Pentru a nu risca o amendă uriașă, întreruperea activității la unul sau mai multe puncte ale companiei sau confiscarea sumelor care nu pot fi justificate printr-un raport electronic al noilor case de marcat, asigurați-vă că firma pe care o reprezentați respectă noua regulă fiscală.

POS bancar in folosinta GRATUITAPOS bancar in folosinta GRATUITABluePad-55 BluePad-5000 Daca te numeri printre clientii fideli Datecs – adica folosesti casa de marcat Datecs de cel putin 3 ani – si iti doresti si tu optiunea acceptarii platii cu cardul, dar nu ai posibilitatea achizitionarii unui echipament, venim in intampinarea ta cu o noua solutie: BP 5000 si BP 55. De ce sa alegi POS bancar Datecs? Poti accepta orice forma de plata moderna Previi eroarea umana si frauda - conectezi POS-ul la casa de marcat si primesti direct un singur bon (FISCAL si ...
Ce este si ce face un terminal POS - Ghid de alegere a celei mai bune solutiiCe este si ce face un terminal POS - Ghid de alegere a celei mai bune solutiiÎn planul oricărui business, fie că este la început ori în plină ascensiune, alegerea echipamentelor fiscale este o etapă importantă. Plățile cu cardul prin terminal POS nu mai reprezintă de mulți ani o noutate în comerț, o nișă care se află într-o continuă dezvoltare. Utilizarea POS-ului nu este doar un pas modern pentru dezvoltarea afacerii, ci și o măsură obligatorie reglementată prin lege. Mai exact, este vorba despre Legea 209/2016, cunoscuta ...
Contabilitate si raportare financiara - care sunt standardele internationale si de ce trebuie sa tii cont ca antreprenorContabilitate si raportare financiara - care sunt standardele internationale si de ce trebuie sa tii cont ca antreprenorSocietățile comerciale listate la bursă sunt obligate să adopte standardele internaționale de raportare financiară (IFRS), după cum stabilește Ordinul nr. 881/2012 al Ministerului Finanțelor Publice. De atunci până în prezent au apărut mai multe noutăți în legislația IFRS care pot pune în dificultate și un specialist cu experiență, dacă nu este bine informat. Trecerea la aceste standarde implică schimbări importante în sistemul financiar de ...
Danubius Exim
Suport Service: 0212006000
Datecs.ro - Magazin echipamente fiscale
© Copyright Datecs.ro 2024. Toate drepturile rezervate. Operator de date cu caracter personal atestat de ANSPDCP, sub numarul 16326