Ai nevoie de o casa de marcat noua? Trebuie sa stii aceste 6 lucruri

Ai început căutările pentru o nouă casă de marcat și nu știi care este modelul potrivit? Diversitatea de aparate fiscale electronice de pe piață te poate pune în dificultate, de aceea este important să studiezi atent domeniul și să stabilești de la început câteva criterii de selecție. 

Ca să te asiguri că achiziționezi modelul potrivit pentru firma ta, citește următoarele sfaturi. 

1. Asigură-te că modelul ales este acreditat de ANAF

Operatorii economici sunt sfătuiți să cumpere o casă de marcat doar după ce s-au asigurat că a primit acreditare de la ANAF. Poți să achiziționezi echipamentele Datecs de la unitățile acreditate din orașul tău. În prezent, produsele noastre sunt disponibile în toate județele din țară. Rețeaua de distribuție și service DanubiusExim/Datecs numără peste 300 de companii, pregătite să ofere suportul necesar clienților. Consultă rețeaua de unități acreditate case de marcat.

2. Casa de marcat trebuie să se plieze pe caracteristicile afacerii tale

Printre cele mai importante criterii care ar trebui să stea la baza alegerii casei de marcat este și tipul afacerii. Spre exemplu, o casă de marcat fixă este potrivită pentru un magazin, un salon de înfrumusețare sau o farmacie. În timp ce pentru o firmă de curierat ori de transport persoane este mai utilă o casă de marcat portabilă. Modelul portabil nu ocupă mult spațiu și este ușor de manipulat, ușurând semnificativ activitatea angajaților. Noul model de casă de marcat WP50 cu acumulator este o variată pe care o poți lua în considerare în această situație. Principalele caracteristici ale aparatului marca DATECS sunt: numărul maxim de articole - până la 100 000, meniul prietenos special reconfigurat, interfețele multiple, modemul de comunicație incorporat cu SIM de date instalat și PIN PAD ready pentru conectare dispozitiv de acceptare a cardurilor bancare. 

3. Dimensiunea business-ului dictează casa de marcat potrivită

Alege casa de marcat în funcție de dimensiunea afacerii tale ori de planurile pe care le ai în viitorul apropiat. În magazinele unde se înregistrează un număr mare de tranzacții va fi necesar un aparat fiscal cu o capacitate mai mare de înregistrare. Totodată, vei avea nevoie de un model dotat cu scanner ori care se poate conecta la cântar. Orice facilitate suplimentară care îți poate ajuta afacerea să prospere merită investiția. 


4. Serviciile conexe oferite de distribuitor pot face diferența

Atunci când pornești pe un drum nou este important să știi că ai bătut palma cu un aliat de încredere. Așadar, alege noua casă de marcat după ce ai analizat cu atenție oferta de servicii a distribuitorului. Va conta mult ca personalul să îți ofere o direcție concretă în alegerea aparatului fiscal potrivit, dar și a accesoriilor compatibile. Totodată, asistența personalizată în cazul în care apar dificultăți este un bonus esențial. Un distribuitor care se concentrează pe necesitățile clientului și oferă alternative de calitate merită încrederea ta pe viitor. 

5. Securitatea casei de marcat, încă o caracteristică de analizat

Nu cumpăra o casă nouă de marcat până nu te asiguri că îți protejează încasările. Banii lichizi și bonurile aferente tranzacțiilor bancare trebuie să fie păstrate în siguranță. Un aparat fiscal de calitate este dotat cu sertare metalice pentru bani securizate fie prin cheie, fie printr-un pin, astfel încât să nu poată avea orice persoană neautorizată acces la conținut. 

6. Nu uita de diminuarea impozitului cu contravaloarea casei de marcat

Din 1 august 2020 a intrat în vigoare Legea nr. 153/2020 pentru modificarea și completarea Codului fiscal, precum și pentru completarea Legii nr. 170/2016 privind impozitul specific unor activități. Prin acest act normativ este menționat faptul că se instituie posibilitatea scăderii costului de achiziție aferent aparatelor de marcat electronice din impozitul pe veniturile microîntreprinderilor în trimestrul în care au fost puse în funcțiune. Scăderea se efectuează în limita impozitului pe veniturile microîntreprinderilor datorat pentru trimestrul respectiv. 

Potrivit prevederilor de la art. 56 alin. (1^6) –(1^7) din Codul fiscal:

“(16) Microîntreprinderile care achiziționează aparate de marcat electronice fiscale, astfel cum sunt definite la art. 3 alin. (2) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 28/1999, republicată, cu modificările și completările ulterioare, scad costul de achiziție aferent lor din impozitul pe veniturile microîntreprinderilor în trimestrul în care au fost puse în funcțiune, în limita impozitului pe veniturile microîntreprinderilor datorat pentru trimestrul respectiv.

(17) Sumele care nu sunt scăzute potrivit prevederilor alin. (1^6) din impozitul datorat pe veniturile microîntreprinderilor se reportează în trimestrele următoare, pe o perioadă de 28 de trimestre consecutive. Scăderea acestor sume din impozitul pe veniturile microîntreprinderilor datorat se efectuează în ordinea înregistrării acestora, în aceleași condiții, la fiecare termen de plată a impozitului pe veniturile microîntreprinderilor."


Echipa Datecs îți stă la dispoziție dacă ai nevoie de consiliere în alegerea casei de marcat pentru business-ul tău.

Amenzile si alte consecinte asociate neconectarii caselor de marcat la ANAF la timpAmenzile si alte consecinte asociate neconectarii caselor de marcat la ANAF la timpLegiuitorii nu mai sunt dispuși să amâne termenul pentru conectarea caselor de marcat la serverul Agenției Naționale de Administrare Fiscală. Data limită pentru operatorii economici încadrați în categoria marilor contribuabili a expirat la finalul lunii iunie 2021, iar cel pentru IMM-uri (întreprinderile mici și mijlocii) se apropie cu pași repezi – 30 noiembrie 2021. Firmele care nu respectă termenele de conectare vor suporta consecințe majore, amenzile ...
Inovatie în Romania: avem avizarea tehnica a primei casa de marcat cu POS bancar incorporatInovatie în Romania: avem avizarea tehnica a primei casa de marcat cu POS bancar incorporatAnul 2021 este cu siguranță unul dedicat evoluției când vine vorba de fiscalizare. În contextul conectării caselor de marcat la sistemul de comunicație ANAF pentru creșterea transparenței fiscale și simplificarea procesului de raportare, Danubius va lansa anul acesta un nou produs unic în România - casa de marcat cu POS bancar fiscal integrat. Avizarea tehnică a echipamentului a fost obținută, urmând ca în curând produsul să fie disponibil ...
Simplificarea procedurilor pentru antreprenori: Cat va dura infiintarea unei firmeSimplificarea procedurilor pentru antreprenori: Cat va dura infiintarea unei firmeÎn luna septembrie, Ministerul Economiei a publicat un memorandum ce conține 27 de măsuri privind debirocratizarea pentru sprijinirea mediului de afaceri din România. Printre principalele propuneri din document se află și simplificarea și digitalizarea procedurii de înființare a firmelor, o veste minunată pentru orice antreprenor care pornește la un drum nou. Mai exact, a fost propusă fluidizarea procedurii de înregistrare a firmelor în 24 de ore. ...
Danubius Exim
Suport Service: 021/200 6000
Datecs.ro - Magazin echipamente fiscale
© Copyright Datecs.ro 2021. Toate drepturile rezervate. Operator de date cu caracter personal atestat de ANSPDCP, sub numarul 16326